Aftenposten, Aftenposten-logo, logo, illustrasjon, VG, Schibsted.

Schibsteds norske mediehus økte digitale abonnementsinntekter med 17 prosent

To Schibsted-aviser gikk i minus i 2023.

Publisert Sist oppdatert

Årsregnskapene for Schibsteds norske mediehus er klare, melder Schibsted i en pressemelding.

Tallene viser at selskapene samlet økte sine totale digitale abonnementsinntekter med 17 prosent, sammenlignet med året før. 

Samlede driftsinntekter endte på 4.514,3 millioner kroner, som er opp fra 4.493 millioner kroner i 2022, eller en økning på 21,3 millioner kroner.

Resultat før skatt endte på 141,7 millioner kroner i 2023. Det er en oppgang fra 80 millioner kroner i 2022, noe som utgjør en endring på 61,7 millioner kroner.

Totalt endte årsresultatet på 91,3 millioner kroner.

Ifølge Siv Juvik Tveitnes, konserndirektør for Schibsteds nyhetsmedier, var det forventet allerede før kalenderen viste 2023 at det ville bli et tøft finansielt år, med en krevende makroøkonomi, stigende inflasjon og brukere med mindre å rutte med.

VG fikk et årsresultat på 14 millioner kroner i minus, mens driftresultatet faller med over 100 prosent.

For VGTV endte årsresultatet på 4,8 millioner kroner.

E24 endte med et årsresultat på over 17 millioner kroner i minus, mens Aftenposten gikk 116 millioner kroner i pluss på årsresultatet.

Bergens Tidende fikk et årsresultat på over 18 millioner kroner. Den samme summen endte Stavanger Aftenblad på.

Podme fikk et årsresultat på over 34 millioner kroner i minus.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS