Nordstrands Blad-redaksjonen. Fra venstre: Kristin Trosvik, Martin Thorland Jutkvam, Kirsti Ellefsen, Arild Jacobsen, Kristin Stoltenberg og Nina Schyberg Olsen.

Nordstrands Blad økte inntektene med 3,3 millioner: – Viktig at vi fortsetter i denne stilen

Nordstrands blad økte opplagsinntektene med 34 prosent og ser stor vekst i abonnenter. – Nå skal vi brette opp ermene, sier sjefredaktør Kristin Stoltenberg.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Nordstrands Blad økte i fjor inntektene med 3,3 millioner kroner, fra 13,6 millioner til 15,2 millioner. Det viser årsregnskapet for 2021.

Avisens opplagsinntekter endte på 12,5 millioner opp fra 9,3 millioner. Det er en økning på 34 prosent.

– Det er et svært godt og viktig resultat. Vi har kraftig vekst i opplagsinntektene og vi har jobbet bevist de siste årene med en revitalisering av avisa. Det er gledelig å se at leserne da versetter avisen og blir abonnenter og annonsører, sier Kristin Stoltenberg, sjefredaktør i Nordstrands Blad til Medier24.

– Det er stas og gøy, samtidig som det er veldig viktig. Og det er viktig at vi nå forsetter i denne stilen og vokser videre, sier hun.

Avisens driftsresultat endte på 1,7 millioner kroner, opp fra 1,3 millioner.

Under Medieprisene i fjor fikk avisen også prisen for «Årets lokale nyhetsnettsted».

Stoltenberg forteller at de også har god vekst i abonnentene, og at de nå har en digitalandel på 62 prosent.

– Vi har hatt en vekst på 18,5 prosent fra uke 23 i fjor til samme uke i år. Og vi har ansatt flere journalister etter at vi relanserte avisen. Og nå skal vi brette opp ermene og jobbe som et stort team for å vokse videre.

Stoltenberg legger til at det er viktig for avisen at alle er med i det strategiske arbeidet.

– Alle skal vite hvor vi skal. Vi skal ha den bevistheten og har workshops for at alle skal være involvert, og det gjør at vi skal klare å nå målene vi har satt oss også fremover, sier hun.

Powered by Labrador CMS