Christian Printzell Halvorsen.
Schibsted Marketplace-sjef Christian Printzell Halvorsen.

Kampanje: Finn.no må nedbemanne

Kuttene har sammenheng med Schibsted-splitten, sier kommunikasjonssjef til Kampanje.

Publisert Sist oppdatert

Det pågår nedbemanning i Finn.no bekrefter kommunikasjonssjef Adéle Cappelen Blystad overfor Kampanje.

Hun begrunner kuttene med oppdelingen av Schibsted: Der Schibsted Media og Schibsted Marketplaces blir hvert sitt selskap.

– Denne splitten medfører at vi må gjøre noen endringer i hvordan vi opererer i dag, og blant annet gjennomgår den norske salgsorganisasjonen nå nødvendige omorganiseringer, som også inkluderer kostnadskutt, skriver hun i en e-post til Kampanje.

Det påvirker også Finns salgsorganisjon.

– Dessverre har det vist seg at noen rolleendringer og oppsigelser er uunngåelige, og vi har åpnet for frivillige pakker for berørte medarbeidere.

Hun skriver at det er for tidlig og si hvor mange som vil bli berørt av endringene, og at de oppretter nye salgsstillinger som lyses ut internt.

Den nye Schibsted Marketplace-toppen Christian Printzell Halvorsen stilte i et intervju med Medier24 forrige måned.

– Vi har sagt til organisasjonen at vi jobber med en organisasjonsendring, fortalte han, og la til:

– Nå blir det en mer enhetlig og enklere organisasjon.

Han utelukket ikke at bemanning ville være en del av vurderingen.

– Vi har sagt til organisasjonen at det er et tema, og at det ikke er usannsynlig at vi også må justere ned på bemanningen.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS