TV- og strømmeselskapet Allente gjør endringer i ledergruppa og henter inn ansatte til to nye roller: Chief Commercial Officer (CCO) og Chief B2B Officer, skriver selskapet i en pressemelding.
Mandag ble det kjent at tidligere konserndirektør i Schibsted, Tor Jacobsen, snudde i døra i DN Media Group, der han skulle starte som CCO.
Nå går han i stedet inn i rollen som CCO i Allente, der han får ansvar for selskapets kommersielle strategi og utvikling i forbrukermarkedet.
Jacobsen har også tidligere vært styremedlem i E24, og styreleder for podkastplattformen Podme
– Jeg er glad for å bli del av Allente i den spennende fasen selskapet nå er inne i. Det har en sterk vilje til å utvikle seg, mot til å endre seg og en tydelig visjon for fremtiden – og det er dette som lokket meg hit. Jeg ser fram til å bidra til selskapets utvikling og vekst, sier han.
– Vi er glade for å ønske Tor velkommen til Allente. Han har gedigen erfaring fra digital transformasjon innen mediebransjen, og kommer til å bli en nøkkelperson for vår fortsatte utvikling. Han vil spille en avgjørende rolle i å realisere vår strategi, og drive selskapets vekst i tiden som kommer, sier Mahmoud Mustapha, CEO for Allente.
Svenske Victor Liljeroth er ansatt i rollen som ny Chief B2B Officer. Han har tidligere erfaring fra lederroller i den forbrukerrettede delen av selskapet, sist som Chief Marketing Officer.