tidligere CFO Hege Aasen Veiseth, konsernsjef Per Axel Koch og Stampen-direktør Johan Hansson.
Foto: Kent Olsen
Stampen Media må kutte 100 årsverk: – Aldri sett et slik annonseras
Gavepensjoner var ikke nok. Nå må Stampen Media kutte kostnader.
Svenske Stampen Media, som deleies av Polaris Media må kutte om lag 100 stillinger. Det melder Dagens Media.
Konsernsjef i Stampen Media, Johan Hansson, sier til avisen at kuttene kommer som en konsekvens av store tap på annonseinntekter.
– Jeg har vært i mediebransjen i drøyt 25 år, men har aldri sett et slikt annonseras som det mellom Q2 og Q3. Det minner om finanskrisen da tapet var på rundt 25 prosent.
I vinter gikk Polaris Media og Stampen Media ut med gavepensjonsordning til ansatte. I alt 95 årsverk er blitt omfattet av programmet, hvorav 69 i Norge og 24 i Sverige.
Under kvartalspresentasjonen for andre kvartal i år, sa konsernsjef Per Axel Koch til Medier24 at gavepensjonsordningen ikke har vært nok i Sverige, og at de måtte sette inn flere tiltak der.
– Det er et mye mer krevende annonsemarked i Sverige. Og vi kan ikke sitte stille og se på det. Gavepensjonsordningen som også omfattet Sverige har ikke vært nok, sier han.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no