På bildet fra venstre: Kim Gabrielsen (UX-lead), Annette Berg (senior produktsjef), Francis Lundh (utviklingsdirektør), Snorre Hukkelås (utvikler), Marie Marquardsen (UX-designer), Sindre Fossheim (IT-manager), Bjarne Øverli (Head of Engineering), Linn Lauritzen (UX-designer), Gunnhild Lurås (Mediaconnect).
Fra venstre: Kim Gabrielsen (UX-lead), Annette Berg (senior produktsjef), Francis Lundh (utviklingsdirektør), Snorre Hukkelås (utvikler), Marie Marquardsen (UX-designer), Sindre Fossheim (IT-manager), Bjarne Øverli (Head of Engineering), Linn Lauritzen (UX-designer), Gunnhild Lurås (Mediaconnect).

Mentor Medier styrker satsingen på utvikling

Ansetter to nye utviklere: – Det er kanskje på tide at vi begynner å snakke om Media-Tech også, sier utviklingsdirektør Francis Lundh.

Publisert Sist oppdatert

Mentor Medier har ansatt to nye utviklere, Snorre Hukkelås og Zufar Ismanov, opplyser utviklingsdirektør Francis Lundh til Medier24.

Den siste tiden har konsernet aggressivt styrket teknologikompetansen, og blant annet ansatt Bjarne Øverli som Head of Engineering, Annette Berg som senior produktsjef og Kim Gabrielsen som UX-lead.

Han kaller utviklingssatsingen for en stor revolusjon for konsernet.

– På et halvt år har vi gått fra å nesten bare være konsulenter til å være et team med fast ansatte, sier Lundh.

– Enormt potensial

Konsernet eier mediehusene Dagsavisen, Morgenbladet, Vårt Land, Klar Tale og Dagen i Sverige.

Nå håper utviklingssjefen på at den nye lagoppstillingen vil ta produktutviklingen i konsernet til nye høyder.

– Mediehusene våre har et enormt potensial, noe vi håper å få ut ved å jobbe i henhold til moderne produktutviklingsprosesser. Vi har hentet folk fra øverste hylle innen produktledelse, tech og UX-design, sier Lundh.

Konsernsjef Per Magne Tveiten mener økt fokus på digital produktutvikling er viktig for å skape fortsatt vekst.

– Vi har ambisiøse mål for våre virksomheter, og jeg er glad for at vi nå har fått på plass et utviklingsteam som sammen med våre merkevarer kan skape enda sterkere vekst, sier konsernsjefen.

Media-tech

Utviklingssjef Lundh sier at smarte prioriteringer er en viktig del av veien videre. De kan ikke konkurrere på alt, og skal derfor forsøke å finne områder der de kan være best.

Det tror han er mulig med smarte partnerskap, rett teknologi og tett samarbeid med de redaksjonelle miljøene.

– Jeg mener at flere og flere bransjer kommer til erkjennelsen at man slik verden har utviklet seg også har blitt techbedrifter – slik sett er mediebransjen også i stadig økende grad en techbransje. Vi har innen finans, helse og landbruk fått begreper som Fin-Tech, Health-Tech og Agri-tech – det er kanskje på tide at vi begynner å snakke om Media-Tech også.

Powered by Labrador CMS