Kim Gabrielsen er ny UX-lead i Mentor Medier, og vil jobbe tett med merkevarer som Morgenbladet, Dagsavisen, Vårt Land, Klar Tale og svenske Dagen.
Foto: Privat
Kim Gabrielsen gjør comeback i mediebransjen
Mentor Medier ansetter Kim Gabrielsen som UX-lead for konsernet.
Kim Gabrielsen går fra agritech-selskapet Mimiro til å bli UX-lead i Mentor Medier.
Dermed gjør han comeback i mediebransjen.
– Det er fantastisk å få muligheten til å jobbe med Kim igjen. Fra tiden vi jobbet sammen i VG vet jeg hvor dyktig han er, og er sikker på at han vil hjelpe oss med å øke kvaliteten på våre digitale produkter, sier utviklingsdirektør Francis Lundh i en pressemelding.
Gabrielsen vil ha det overordnede ansvaret for brukeropplevelse og design innen konsernets produktutvikling. Han trer inn i stillingen i mai.
– Jeg gleder meg til å være med å skape engasjerende og innovative brukeropplevelser innenfor en bransje jeg kjenner godt og som er i konstant bevegelse. Det blir en spennende utfordring å jobbe med Mentor Medier sine sterke og varierte merkevarer, sier Gabrielsen.