I januar i år varslet TV2.no at de hadde et hårete mål om å doble trafikken innen 2025, og slo til med å lyse ut 30 nye stillinger.
Nå har de fleste nyansettelsene kommet på plass, og det begynner å merkes, melder TV2.no-sjef Derek Andrè Bjølgerud.
– Vi ser hele veien at det skjer ting i kjølvannet av den store rekrutteringen vi begynte på i vår og som vi ser resultatet av nå i høst, sier han.
På lørdag hadde TV2.no godt over 1.7 millioner unike brukere, mens søndagen bikket de over til 1.82 millioner brukere, og kom over Dagbladet på én enkelt dag.
Det viser tall som Medier24 har sett.
– Vi har hatt en veldig sterk høst der vi har hatt 15-25 prosents vekst, men det har vært en spesiell helg, sier Bjølgerud, og trekker fram de to store TV-finalene Forræder og Skal Vi Danse.
TV2.no-sjefen trekker fram dekningen av finalene til TV-programmene Forræder og Skal Vi Danse i helga, samt at de klarer å levere til flere målgrupper samtidig, som for eksempel dekning av Birgitte Tengs-saken og sport.
– Vi har vært opptatt å dekke alt som er live og breaking news, og konkurrerer på lik linje med andre kjendisredaksjoner. Vi har lykkes godt med det, og tatt et stort skritt fra den klassiske omtalen til mer mot breaking news, forklarer TV2.no-sjefen.
Nye roller
I tillegg til å ha flere redaksjonelt ansatte som produserer nyhetsinnhold har TV 2 hentet inn ekspertise på sosiale medier og på søk og nye målgrupper.
– Det har også ført til at vi henter inn nye brukere som vi ikke har nådd i samme grad. Vi henter inn publikum fra mange fronter, og vi vokser fra alle kilder, både fra direkte trafikk, sosiale medier og de som kommer gjennom søk, forklarer han.
De har også etablert ny breaking-desk med ni reportere samt en avdelingsleder.
– Å ha en slik desk frigjør de andre delene av redaksjonen vår til å bruke mer tid på å lage eksklusivt innhold og grundigere journalistikk når de ikke trenger å gå i den samme tøffe breaking-turnusen, sier Bjølgerud.
Vil vokse mer
For noen uker siden opprettet tv2.no et nytt breaking-senter, som også har gitt god effekt.
– Det er den soleklart mest besøkte siden på tv2.no. Den har hatt et vanvittig bra trøkk i helga, forteller han.
TV2.no-sjefen varsler kake når, eller hvis, de bikker to millioner, men de ønsker ikke å stoppe der.
– Målet er å bli så store som over hode mulig. Vi markerer de interne seierne vi har, men vi skal også krumme nakken og jobbe på videre og bruke det som motivasjon, sierh an.