TV 2-sjef Olav T. Sandnes og TV2.no-sjef Derek André Bjølgerud fra da de.

Nå skal TV2.no doble trafikken: – Ekstremt hårete mål

TV 2 ypper til kamp mot konkurrentene. Nå skal de doble trafikken innen 2025.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Onsdag annonserte TV 2 at de styrker TV2.no med hele 30 nye stillinger.

Kanalen opplyser at stillingene skal jobbe med breaking news, direktesendinger, videodesken, sosiale medier, samt underholdnings- og kjendisnyheter.

TV2.no-sjef Derek Bjølgerud er mannen som skal lede satsingen.

Han er glad for at de endelig kunne fortelle de ansatte om planen.

– Jeg kjenner at dette er stort og tror dette kan bidra til at TV2.no og TV 2 tar enda mer plass i folks hverdag, sier Bjølgerud til Medier24.

Skal doble trafikken

TV2.no-sjefen er klar på at bakgrunn for at satsingen kommer nå er at de ønsker å styrke TV 2s rolle som samfunnsaktør.

– Det viktigste for oss er at vi når flere folk oftere. Vi ønsker å styrke vår posisjon når folk er på farten eller ønsker å bli oppdatert gjennom mobilen.

I forrige uke annonserte TV 2-eieren Egmont at de vil satse 70 milliarder i nytt innhold.

Bjølgerud forteller at satsingen ikke direkte skyldes nevnte investeringene fra de danske eierne.

– Dette er på toppen av satsingen som Egmont presenterte. Dette er en strategisk satsing fra TV 2s side fordi vi mener det er viktig for oppdraget vårt.

– Satsinger kommer sjelden uten mål og ambisjoner. Hva er målet trafikkmessig for TV2.no?

– Vi har veldig ambisiøse mål. Vi har et ønske om å doble oss i løpet av få år. Så det er en stor og ambisiøs satsing, svarer Bjølgerud.

– Det høres ut som konkurrentene kan begynne å frykte TV2.no fremover?

– Jeg tenker det blir en veldig spennende konkurranse.

– Det er jo en del midlertidige ansatte i TV 2, som i mange andre mediebedrifter. Er dette en mulighet for å senke midlertidighet andelen litt?

– Det viktigste for oss er å få mer kapasitet til å kunne bruke den enorme digitale kompetansen som ligger i TV 2 i dag, samt få inn ny kompetanse uten fra. Det er vårt viktigste anliggende, svarer Bjølgerud.

– Ekstremt hårete mål

Nyhetsredaktør i TV 2, Karianne Solbrække, er også storfornøyd med at TV 2 skal styrke seg digitalt.

Hun forteller at satsingen på TV2.no ikke vil påvirke andre deler av TV 2, som Nyhetskanalen.

– Det handler om å styrke den digitale kompetansen i hele TV 2. Alle journalistene våre leverer til alle plattformer, og det skal de fortsette å gjøre, sier Solbrække til Medier24.

– Dere setter dere store mål. Er det mulig å doble trafikken på få år?

– Det er et ekstremt hårete mål som skal gjelde frem til inngangen av 2026. Men vi mener det er mulig med den kraften som TV 2 har, svarer Solbrække.

Også TV-sjefen Olav T. Sandnes er stolt over å kunne presentere satsingen fra kanalen.

– Vi skal styrke desken som er selve hjertet i TV 2.no, så det blir veldig spennende, sier Sandnes til Medier24.

På spørsmål om hvordan fordelingen mellom Oslo-kontoret og Bergen-kontoret blir, svarer Sandnes at det er enda litt tidlig å si hvordan de vil løse dette.

– I allmennkringkasteravtalen vår har vi krav om vektingen mellom Oslo og Bergen. Den er vi veldig opptatt av å ivareta, sier Sandens.

Powered by Labrador CMS