Onsdag annonserte TV 2 at de styrker TV2.no med hele 30 nye stillinger.
Kanalen opplyser at stillingene skal jobbe med breaking news, direktesendinger, videodesken, sosiale medier, samt underholdnings- og kjendisnyheter.
TV2.no-sjef Derek Bjølgerud er mannen som skal lede satsingen.
Han er glad for at de endelig kunne fortelle de ansatte om planen.
– Jeg kjenner at dette er stort og tror dette kan bidra til at TV2.no og TV 2 tar enda mer plass i folks hverdag, sier Bjølgerud til Medier24.
Skal doble trafikken
TV2.no-sjefen er klar på at bakgrunn for at satsingen kommer nå er at de ønsker å styrke TV 2s rolle som samfunnsaktør.
– Det viktigste for oss er at vi når flere folk oftere. Vi ønsker å styrke vår posisjon når folk er på farten eller ønsker å bli oppdatert gjennom mobilen.
I forrige uke annonserte TV 2-eieren Egmont at de vil satse 70 milliarder i nytt innhold.
Bjølgerud forteller at satsingen ikke direkte skyldes nevnte investeringene fra de danske eierne.
– Dette er på toppen av satsingen som Egmont presenterte. Dette er en strategisk satsing fra TV 2s side fordi vi mener det er viktig for oppdraget vårt.
– Satsinger kommer sjelden uten mål og ambisjoner. Hva er målet trafikkmessig for TV2.no?
– Vi har veldig ambisiøse mål. Vi har et ønske om å doble oss i løpet av få år. Så det er en stor og ambisiøs satsing, svarer Bjølgerud.
– Det høres ut som konkurrentene kan begynne å frykte TV2.no fremover?
– Jeg tenker det blir en veldig spennende konkurranse.
– Det er jo en del midlertidige ansatte i TV 2, som i mange andre mediebedrifter. Er dette en mulighet for å senke midlertidighet andelen litt?
– Det viktigste for oss er å få mer kapasitet til å kunne bruke den enorme digitale kompetansen som ligger i TV 2 i dag, samt få inn ny kompetanse uten fra. Det er vårt viktigste anliggende, svarer Bjølgerud.
– Ekstremt hårete mål
Nyhetsredaktør i TV 2, Karianne Solbrække, er også storfornøyd med at TV 2 skal styrke seg digitalt.
Hun forteller at satsingen på TV2.no ikke vil påvirke andre deler av TV 2, som Nyhetskanalen.
– Det handler om å styrke den digitale kompetansen i hele TV 2. Alle journalistene våre leverer til alle plattformer, og det skal de fortsette å gjøre, sier Solbrække til Medier24.
– Dere setter dere store mål. Er det mulig å doble trafikken på få år?
– Det er et ekstremt hårete mål som skal gjelde frem til inngangen av 2026. Men vi mener det er mulig med den kraften som TV 2 har, svarer Solbrække.
Også TV-sjefen Olav T. Sandnes er stolt over å kunne presentere satsingen fra kanalen.
– Vi skal styrke desken som er selve hjertet i TV 2.no, så det blir veldig spennende, sier Sandnes til Medier24.
På spørsmål om hvordan fordelingen mellom Oslo-kontoret og Bergen-kontoret blir, svarer Sandnes at det er enda litt tidlig å si hvordan de vil løse dette.
– I allmennkringkasteravtalen vår har vi krav om vektingen mellom Oslo og Bergen. Den er vi veldig opptatt av å ivareta, sier Sandens.