Julie Lundgren (33) blir konserndirektør for produkt og strategiutvikling i den nye konsernledelsen i NHST Media Group.
Foto: Fartein Rudjord/DN
Julie Lundgren (33) rykker opp - blir konserndirektør i NHST
– Det er jo en utrolig spennende mulighet å få jobbe med ikke bare DN, men også de andre publikasjonene i konsernet, sier hun.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Julie Lundgren (33) blir konserndirektør for produkt og strategiutvikling i NHST Media Group, opplyser konsernet.
Hun kommer fra en lignende jobb i Dagens Næringsliv. Den nye stillingen kommer i kjølvannet av NHSTs endringer i sine mediedivisjoner.
Nyheten kommer også samtidig som det ble kjent at Amund Djuve går av etter 22 år som DNs sjefredaktør.
– Teamet mitt i DN har allerede jobbet en del med våre søsterpublikasjoner i konsernet, og vi ser helt klart fordeler med å slå oss sammen for å oppnå vekst fremover. Det er jo en utrolig spennende mulighet å få jobbe med ikke bare DN, men også de andre publikasjonene i konsernet, sier Lundgren.
NHST-sjef Trond Sundnes skryter av Lundgren, som seinest i fjor ble kåret til «Årets medieledertalent» av Medienettverket.
– Julie har i løpet av få år i selskapet gjort en imponerende jobb med å bygge produktutviklingsteamet i DN, og spilt en viktig rolle i arbeidet med å drive frem endring og omstilling de siste årene. Hun har blant annet ledet viktige strategi- og organisasjonsprosjekter, og jeg ser frem til å jobbe med henne som en del av konsernledelsen i NHST, sier Sundnes.
Lundgren har jobbet i DN siden 2017, og har tidligere erfaring fra både Schibsted, VG og Finn.no. Hun har en mastergrad i ledelse og organisasjonspsykologi.
NHST opplyser at fire nye stillinger skal fylles fremover: Direktør for henholdsvis Consumer Business og Marketing Solutions skal lyses ut internt, mens direktør-stillingene for avdelingene Growth og Data & Technology også skal lyses ut eksternt.