Trond Sundnes innrømmer at han savner gravejournalistikken.

DN-eieren gjør endringer - slår sammen mediedivisjonene

– Dette vil gjøre NHST til et mer spennende selskap å jobbe i, med nye karrieremuligheter både i Norge og utlandet.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Saken oppdateres.

NHST Media Group samler den norske og den globale mediedivisjonen under felles ledelse, ved å slå sammen kommersielle avdelinger og støttefunksjoner.

Målet er å tilrettelegge for vekst, videreutvikle kompetente fagmiljøer og samtidig styrke konsernets kjente merkevarer, som Dagens Næringsliv, skriver de i en pressemelding.

– Konsernledelsen i NHST har siden desember i fjor jobbet med et strategi- og organisasjonsprosjekt for å tilrettelegge for vekst og videreutvikle fagkompetansen i medieenhetene, samtidig som konsernet styrker sine sterke redaksjonelle merkevarer både i Norge og internasjonalt, sier konsernsjef i NHST Media Group, Trond Sundnes.

Dette vil gjøre NHST til et mer spennende selskap å jobbe i, med nye karrieremuligheter både i Norge og utlandet.

Divisjonenes hovedbase vil fortsatt være i Oslo, men skal også ha tunge redaksjonelle og kommersielle baser i utlandet, som i London og Singapore.

– Ambisjonen er å være størst og best på næringslivsnyheter i Norge, og verdensledende innen de tre segmentene shipping, sjømat og energi. Vi skal utvikle et slagkraftig mediekonsern i vekstposisjon.

Medievirksomheten i NHST drives i dag i de to forretningsområdene Norske publikasjoner og Globale publikasjoner.

Flere av medieselskapene i konsernet har hatt god utvikling, og det er lagt ned et betydelig arbeid for å snu de siste års utvikling med fallende omsetning.

– Den siste tiden har vi jobbet tettere enn før innen mange fagområder, blant annet med felles systemer og prosesser både i brukermarkedet og på annonsesiden.

– Vi forventer en ytterligere oppside når vi nå skaper større fagmiljøer som kan jobbe på tvers av publikasjoner og landegrenser, sier Sundnes.

Powered by Labrador CMS