Konserndirektør Mediehus Pål Eskås i Amedia (til venstre) og administrerende direktør Magne Nordgård i Hamar Media.
Foto: Trond Lillebo
HA-eier Hamar Media inngår strategisk samarbeid med Amedia
Får tilgang på bransjeledende utviklingsressurser for avisdrift, opplyser Amedia.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Hamar Media inngår et strategisk samarbeid med mediekonsernet Amedia, opplyser sistnevnte.
Den nye avtalen sørger for at Hamar Media får tilgang på bransjeledende utviklingsressurser for avisdrift, melder Amedia.
– Etter en grundig prosess med markedets ledende aktører, har vi kommet frem til at Amedia er det rette valget og den beste partneren for avisene i Hamar Media, sier Magne Nordgård, administrerende direktør i Hamar Media.
– Kompleksiteten rundt det å drive aviser i en digital tid blir stadig større, og nå gleder vi oss til å samarbeide tettere med de beste i klassen, sier han.
Hamar Media eier og utgir blant annet Hamar Arbeiderblad (HA), Stangeavisa og Lokalavisa Trysil - Engerdal.
Amedia er største aksjonær i Hamar Media med 21,5 prosent.
De to partene skal også «etablere et nytt felles teknologisk utviklingssenter for morgendagens journalistikk i Hamar».
Konserndirektør Mediehus i Amedia, Pål Eskås, sier avisene passer «utmerket inn i et samarbeid med oss».
– Som strategisk samarbeidspartner ønsker Amedia å bidra med sine ressurser og sin kompetanse til å forsterke en allerede positiv utvikling. Vårt mål er å bidra til enda bedre produkter for både lesere og annonsører, sier Eskås.