For fem år siden etablerte Aller Media kjendisdesken, som er et digitalt samarbeid mellom Se og Hør og Dagbladet.
Etter å ha vokst og utviklet seg gradvis teller redaksjonen nå 15 faste ansatte, inkludert tilkallingsvikarer.
Nå satser Aller Media enda mer på kjendisjournalistikken og ansetter fire nye reportere i faste og prosjektstillinger.
Aller-redaktør, Jonas Jørstad, er klar på at det føles deilig å kunne investere enda mer i ny vekst.
– Det er helt nydelig og vi er entusiastiske alle mann. Det var nesten klump i halsen på sommerfesten når vi endelig kunne snakke om det. At det nå kommer inn fire ekstra er en skikkelig «kickstart» inn i den nye tiden vi nå går inn i, sier Jørstad til Medier24.
Nettopp overgangen til en tid uten koronarestriksjoner er et sentralt element i denne sammenheng.
Jørstad forteller at kjendisjournalistikken har hatt store utfordringer knyttet til konsekvensene av pandemien.
– Det ble litt som å drive restaurant og ikke få kjøtt eller fisk levert på døren. Vi måtte tenke helt annerledes da alle arenaene våre ble lagt døde. Heldigvis klarte vi å unngå nedbemanning ved å justere dekningen vår.
Fjoråret ble det mest krevende for både Jørstad og redaksjonen, men også det største suksess-året økonomisk.
– Plutselig lå vi million på million foran budsjettene. Det har vært helt fantastisk tall. Når vi da bikket inn på nyåret, begynte vi å tenke at anledningen var riktig til å satse hardt. Nå investerer vi i en stor satsing og rigger oss for å vokse videre, forteller han.
Fra å ha vært åtte personer for fem år siden, vil den digitale kjendisdesken til Aller nå snart være 19 personer - med mulighet for enda en ansettelse.
– Man skal ha en kikkert som rekker langt for å finne en større kjendis redaksjon i Norge og Skandinavia, sier Jørstad.
Rød Løper på podkast
– Er det dette som skal til for at Aller vinner kjendiskrigen?
– Det er ikke bare størrelsen det kommer an på, for det er ikke bare antallet som gjør at vi blir bedre. Det viktig ligger i kunnskapen om hva vi skal dekke og hvordan vi skal dekke det, svarer Jørstad.
For en tid tilbake lanserte de Rød Løper som et motsvar til Harm og Hegseth i VG. Nå går de også inn i podkast-verden med Rød Løper.
– Det var ett naturlig steg at de også skal være tilstede på podkast-arenaen. Nå er det ikke en arena hvor det regner penger, men det viktig å sette tennene i det landskapet der, sier Jørstad.