Den digitale kjendisdesken til Se og Hør og Dagbladet.

Aller Media utvider sin kjendis-satsing: – Det er ikke bare størrelsen det kommer an på

Aller Media ansetter fire nye reportere på kjendisdesken og gjør sitt inntog på podkast-arenaen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

For fem år siden etablerte Aller Media kjendisdesken, som er et digitalt samarbeid mellom Se og Hør og Dagbladet.

Etter å ha vokst og utviklet seg gradvis teller redaksjonen nå 15 faste ansatte, inkludert tilkallingsvikarer.

Nå satser Aller Media enda mer på kjendisjournalistikken og ansetter fire nye reportere i faste og prosjektstillinger.

Aller-redaktør, Jonas Jørstad, er klar på at det føles deilig å kunne investere enda mer i ny vekst.

– Det er helt nydelig og vi er entusiastiske alle mann. Det var nesten klump i halsen på sommerfesten når vi endelig kunne snakke om det. At det nå kommer inn fire ekstra er en skikkelig «kickstart» inn i den nye tiden vi nå går inn i, sier Jørstad til Medier24.

Unngikk nedbemanning

Nettopp overgangen til en tid uten koronarestriksjoner er et sentralt element i denne sammenheng.

Jørstad forteller at kjendisjournalistikken har hatt store utfordringer knyttet til konsekvensene av pandemien.

– Det ble litt som å drive restaurant og ikke få kjøtt eller fisk levert på døren. Vi måtte tenke helt annerledes da alle arenaene våre ble lagt døde. Heldigvis klarte vi å unngå nedbemanning ved å justere dekningen vår.

Fjoråret ble det mest krevende for både Jørstad og redaksjonen, men også det største suksess-året økonomisk.

– Plutselig lå vi million på million foran budsjettene. Det har vært helt fantastisk tall. Når vi da bikket inn på nyåret, begynte vi å tenke at anledningen var riktig til å satse hardt. Nå investerer vi i en stor satsing og rigger oss for å vokse videre, forteller han.

Fra å ha vært åtte personer for fem år siden, vil den digitale kjendisdesken til Aller nå snart være 19 personer - med mulighet for enda en ansettelse.

– Man skal ha en kikkert som rekker langt for å finne en større kjendis redaksjon i Norge og Skandinavia, sier Jørstad.

Digitalredaktør Jonas Jørstad i Seoghør.no og i Dagbladet Kjendis - og Direktør for TV i Aller Media, Mads A. Andersen.

Rød Løper på podkast

– Er det dette som skal til for at Aller vinner kjendiskrigen?

– Det er ikke bare størrelsen det kommer an på, for det er ikke bare antallet som gjør at vi blir bedre. Det viktig ligger i kunnskapen om hva vi skal dekke og hvordan vi skal dekke det, svarer Jørstad.

For en tid tilbake lanserte de Rød Løper som et motsvar til Harm og Hegseth i VG. Nå går de også inn i podkast-verden med Rød Løper.

– Det var ett naturlig steg at de også skal være tilstede på podkast-arenaen. Nå er det ikke en arena hvor det regner penger, men det viktig å sette tennene i det landskapet der, sier Jørstad.

Powered by Labrador CMS