Helt nederst på nettsiden til økonomi- og næringsavisen E24 har det dukket opp en egen rettelogg.
Utgangspunktet er at avisen skal være åpne om sine feil når det skjer.
– Det er primært for tilliten leserne skal ha til oss; at de vet at de blir tatt på alvor hvis de påpeker ting. Og at de ser at vi kontinuerlig jobber med journalistikken vår, forklarer nyhetsredaktør Mina Liavik Karlsen til Medier24.
– Det er ikke slik at når noe er ute, så kan det ikke endres. Er det feil eller ting som åpenbart gir et misvisende inntrykk, så er det ting vi skal rette opp i, fortsetter hun.
Ansvarlig redaktør Lars Håkon Grønning både tror og håper at det vil gjøre avisen bedre - og føre til færre feil.
– Hver eneste dag stiller vi krav til offentlige myndigheter og private aktører om å være åpne og transparente om feilene de gjør. Da skulle det bare mangle at ikke vi også gjør det selv, sier han.
Selv om ønsket er færre feil er han klar på at de kommer til å gjøre feil framover.
– Man ønsker ikke å gjøre feil, men det er en del av jobben. Gjør du aldri feil som journalist, så må du være verdens kjedeligste journalist, sier han.
Rønning legger til at han mener også andre medier også burde få seg rettelogg. Schibsted-naboen VG har allerede hatt rettelogg i flere år.
Viktig påminnelse
Avisen har også fått på plass egne etiske retningslinjer som har en tydelig forankring i Vær Varsom-plakaten (VVP).
– Det er en utdypning på ulike områder sett med E24-briller som tar opp en del problemstillinger som vi kanskje kjenner litt oftere på i hverdagen enn i andre redaksjoner, forklarer Grønning.
– Det er en spådom at vi går inn i en periode nå som kommer til å være krevende og turbulent for norske medier. Da er det viktig at vi ikke glemmer basisen og samfunnsoppdraget oppi dette, fortsetter han.
Avisen har valgt å offentliggjøre retningslinjene - igjen for å være transparente og vise hva som kan forventes av E24.
Arbeidet med retningslinjene er også gjort med en del journalister internt.
– Dette er vår kontrakt og vårt løfte til leserne, slår Grønning fast.
– Vi har høye ambisjoner for journalistikken vår. Den skal være granskende, undersøkende få konsekvenser og skape debatter. Da er kravene til etisk bevissthet veldig høye, fortsetter han.
De mener dog ikke at VVP ikke er bra nok.
– Absolutt ikke, og jeg tror ikke at det er hensiktsmessig at VVP skal bli så lang som dette her, men den legger rammene for det, sier Karlsen.
– Hvordan skal retningslinjene bli implementert i redaksjonen?
– Vi har lansert det og sendt det ut internt. Så skal jeg ha gjennomgang med alle hvor vi går gjennom, diskuterer det og ser hva slags spørsmål som dukker opp basert på hva som står der, svarer hun.