Gustaf Eriksson forlater Amedia og blir en del av konsernledelsen i Schibsted Media. Han er ansatt som ny konserndirektør for brukerbetaling. Han kommer fra rollen som konserndirektør for abonnement hos Amedia.
Det melder Schibsted Media i en pressemelding.
Eriksson begynner i rollen i løpet av høsten.
– Jeg har alltid vært imponert over Schibsteds kultur og profesjonalitet, og jeg ser virkelig fram til å bli kjent med nye, dyktige kollegaer. Schibsted Media forvalter noen av bransjens sterkeste og viktigste merkevarer, og jeg kan ikke tenke meg en mer inspirerende oppgave enn å bidra til å sikre deres fremtidige finansiering, sier han.
Christian Haneborg får rollen som konserndirektør for annonse. Siden høsten har han ledet Schibsted Medias annonsevirksomhet.
– Schibsted Media har en tydelig ambisjon om å være en ledende mediedestinasjon i Norden. For å lykkes, må vi styrke oss ytterligere på inntektssiden, både når det gjelder brukerbetaling og annonse. Endringene vi nå gjør i konsernledelsen representerer et generasjonsskifte, og jeg er glad for at vi får et sterkt tospann på plass for å bidra til å realisere strategien vår i årene som kommer, sier konsernsjef i Schibsted Media, Siv Juvik Tveitnes.
Per Håkon Fasting har gjennom 25 år hatt ulike lederroller i Schibsted Media. I ti år har han vært annonsedirektør, og siden høsten har han vært konserndirektør for brukerbetaling.
Når Eriksson er på plass vil han gå ut av konsernledelsen og inn i rollen som direktør for strategiske partnerskap.
– Jeg vil takke Per Håkon for den uvurderlige jobben han har gjort gjennom mange år, både for å ha gått foran i arbeidet med å modernisere og fornye Schibsteds kommersielle virksomhet og for viktige bidrag i den øverste ledelsen, med tydelighet, sitt sterke strategiske hode og sin store gjennomføringskraft. Jeg er veldig glad for at han nå vil bidra med sin erfaring i en ny, strategisk rolle i Schibsted Media, sier Tveitnes.
Amedia skriver i en pressemelding at Gustaf Eriksson blir i konsernet fram til hans arvtaker er klar, fram til senest 1. september.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no