Direktør for brukerbetaling i Schibsted og styreleder i PodMe, Tor Jacobsen.

PodMe runder 200 000 abonnenter

Siden Schibsted gikk inn som majoritetseier i PodMe i fjor sommer har antallet betalende abonnenter tredoblet seg.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I løpet av de siste årene har Schibsted investert tungt i lyd. I fjor ble mediekonsernet majoritetseier i den abonnementsbaserte podkast-appen PodMe. Nå strømmer kundene til i både det norske, svenske og finske markedet.

- 200 000 abonnenter er en milepæl vi ikke trodde det var mulig å oppnå på så kort tid, sier direktør for brukerbetaling i Schibsted og styreleder i PodMe, Tor Jacobsen.

Ifølge direktør for brukerbetaling i Schibsted og styreleder i PodMe, Tor Jacobsen, er det stadig økende antallet abonnenter en god indikator på markedets higen etter lydinnhold.

- PodMe er vårt raskest voksende abonnementsprodukt noensinne. Det siste året har vi hatt en vanvittig sterk vekst i antall abonnenter. Vi har også startet å eksperimentere med ulike pakketeringer, hvor vi har solgt PodMe sammen med andre redaksjonelle produkter, sier han.

Å runde 200 000 abonnenter betyr imidlertid ikke at PodMe har planer om å hvile på sine laurbær.

- Dette er bare starten på reisen. Satsingen på PodMe er en del av vår langsiktige strategi om å ta en ledende posisjon innenfor lydsegmentet. Vi har klokkertro på at vi kommer til å se god lønnsomhet på sikt her, sier Jacobsen.

Powered by Labrador CMS