Pål Eskås går fra konserndirektør til direktør for samarbeid og partnerskap i Amedia.
Foto: Ihne Pedersen / Amedia
Pål Eskås får ny Amedia-rolle
Skal bli direktør for samarbeid og partnerskap.
Eskås har de siste åtte årene vært konserndirektør for mediehus i Amedia.
Nå skriver Amedia i en pressemelding at han fra 1. mars skal bli direktør i en ny rolle for samarbeid og partnerskap.
– Vi har definert samarbeid som et strategisk kjerneområde og jeg ser virkelig frem til å jobbe dedikert med Amedias voksende partnerportefølje bestående av både små og store aviser. Det innebærer også betydelige forpliktelser, som igjen krever tett oppfølging, sier Pål Eskås.
Ukjent arvtaker
Eskås tok selv initiativ til å kunne gå over i en ny rolle.
– Etter åtte år i rollen som konserndirektør for mediehus, har jeg ønsket å søke en ny utfordring innad i Amedia. Jeg er svært privilegert som har fått samarbeide med så mange flotte folk i hele vårt konsernfellesskap. Det har vært en utrolig reise.
Det er ennå ikke bestemt hvem som overtar hans gamle jobb som konserndirektør.
– Vi har flere gode kandidater internt i Amedia, som er godt skikket til å videreføre arbeidet på en god måte. Derfor bruker vi litt tid på å beslutte den endelige løsningen, sier konsernsjef i Amedia, Anders Møller Opdahl.
Vil takke Eskås
Før det har han hatt ulike lederroller i Amedia og A-pressen. Han har også bakgrunn fra Romerikes Blad, Oppland Arbeiderblad, Aftenposten, Budstikka og Østlandets Blad.
– Pål har gjort en helt formidabel jobb for å sikre en god og kraftfull utvikling av Amedias aviser. Både i krevende tider og i gode tider har han jobbet knallhardt for å sikre journalistikken de aller beste rammevilkår i Norge, sier Opdahl.
Han ønsker å takke Eskås for det han kaller avgjørende bidrag for Amedia de siste årene.
– Han har også vært en tydelig stemme på vegne av mediehusene i ulike strategiske diskusjoner.
Amedia er utgiver av over 100 avistitler, og har 17 partneraviser.