NENT Groups nåværende lokaler i Oslo, som blant annet huser P4.

NENT med strømmevekst: 25 prosent flere abonnenter

– Vi har fått til mye til tross for utfordringene vi møter som følge av koronapandemien, forteller konsernsjef Anders Jensen i NENT i rapporten.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Torsdag morgen presenterte Nordic Entertainment Group (NENT) sine resultater fra første kvartal i 2021.

Det viser at driftsinntekt har gått ned fra 3,3 milliarder (SEK) til 2,9 milliarder. Driftsresultatet gikk noe ned fra 219 millioner (SEK) til 210 millioner.

Til tross for nedgangen, har antallet abonnenter på strømmetjenesten Viaplay. Tjenesten har nå over 3,1 millioner abonnenter, og har økt med 127 000 nye i første kvartal, og har økt med 25 prosent fra samme tid i fjor.

– Q1 var nok et travelt kvartal for oss hvor vi har vist at vi er godt på vei til å nå de strategiske målene i vår femårsstrategi. Vi har fått til mye til tross for utfordringene vi møter som følge av koronapandemien, forteller konsernsjef Anders Jensen i NENT i rapporten.

Viaplay står for 34 prosent av omsetningen, mens andre abonnementsalg står for 35 prosent.

Målet til NENT for 2021 er å få 650 000 nye abonnenter, i forbindelse med den internasjonale satsningen fra nye markeder som Estland, Latvia, Litauen, Polen og USA.

–Den vellykkede innhentingen av SEK 4,35 milliarder fra eksisterende og nye eiere i februar har gjort det mulig for oss å fortsette den internasjonale utvidelsen av Viaplay, sier Jensen.

Powered by Labrador CMS