Færre kjøper TV-abonnement

Trenden med strømmetjenester på TV øker. 

Publisert Sist oppdatert

Trenden med å kun ha internettabonnement og bruke streamingtjenester på TV som Netflix og NRK TV økte med mer enn 32 prosent fra 2022 til 2023.  Det viser ferske tall fra Nasjonal Kommunikasjonsmyndighet (Nkom). 

Ved utgangen av 2023 hadde 13 prosent av husholdningene kun internett-pakker.

Sksjonsleder i Nkom, Øyvind Halvorsen sier at det vanligste imidlertid fortsatt er å ha en kombinasjon av både strømmetjenester og TV fra leverandør. 

– Fremdeles er det slik at nærmere 80 prosent av husholdningene har en slik løsning hjemme , sier Halvorsen. 

Noe av årsaken til dette kan være at mange tilbydere tilbyr abonnement for bredbånd og TV som en pakke med lavere pris enn for prisen av enkelttjenestene.

– Det er denne pakkeløsningen som tilbyr flere tjenester sammen som nok bidrar til at så mange husstander fremdeles har en slik variant. Det viktige er at forbrukere tenker over hva de har behov for, og at de får gode tjenester til rimelig pris, sier Halvorsen. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS