digitaldirektør i P4-gruppen, Rune Hafskjær

P4 samler all lyd i egen app

Lanserer «Lyden av Norge» som et nytt digitalt univers for norske radio- og podkastlyttere. – Vi må stå sterkere digitalt og svare gigantene med samme mynt, sier Rune Hafskjær, digitaldirektør i P4- gruppen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Første desember fikk alle P4-gruppens radiokanaler og norske podkaster en ny felles tilhørighet og lytteplattform med navnet Lyden av Norge.

Det lanseres helt nye lytteapper, nettspillere og apper for biler med én felles ny merkevare og logo for norske lyttere.

– Det er mange globale aktører som forsøker å ta kontroll over norsk radio- og podkastdistribusjon, forsyne seg av norske annonseinntekter eller på andre måter utgjør en trussel for viktig norsk redaktørstyrt lydinnhold, og dette er et viktig steg for å møte denne konkurransen offensivt, sier digitaldirektør i P4-gruppen, Rune Hafskjær.

P4-gruppen er Norges største kommersielle radioaktør, og sier i pressemeldingen at de nå ser behov for å møte fremtidens økte konkurranse om lyttere og annonsører med en samlet plattform for norsk, redaktørstyrt lyd.

– Vi må stå sterkere digitalt og svare gigantene med samme mynt, sier Hafskjær.

Den nye plattformen er annosefinansiert og dermed gratis for norske lyttere.

I den nye merkevaren er alle de åtte appene fra P4-gruppen slått sammen, og har både alle radiokanalene og alle podkastene.

Powered by Labrador CMS