Tirsdag la Schibsted fram sin kvartalsrapport for andre kvartal i år.
Kvartalsrapporten viser at Schibsted-konsernet endte på en EBITDA (inntjening før renter, skatt og nedskrivninger) på 670 millioner kroner, noe som er opp fra 620 millioner kroner samme kvartal i fjor.
Omsetningen til Schibsted-konsernet økte fra 3,880 milliarder kroner til 4,044 milliarder kroner.
– Med det nåværende makroøkonomiske bildet som bakteppe, leverte Schibsted et solid kvartal med en underliggende omsetningsvekst på to prosent, og EBITDA på 670 millioner kroner, som er åtte prosent opp fra samme periode i fjor, skriver Schibsted-sjef Kristin Skogen Lund i rapporten.
For Schibsted News Media endte EBITDA på 133 millioner kroner. Det er en nedgang på 21 prosent sammenlignet med samme periode i fjor. Da landet News Media på 169 millioner kroner.
Blant annet falt reklameinntekter med åtte prosent, mens digitale abonnementsinntekter økte med 16 prosent.
– Annonseinntektene ble påvirket av et utfordrende og ustabilt annonsemarked i andre kvartal. Begge markedene opplevde fallende inntekter i kvartalet, mens forholdene var mer utfordrende i Sverige, med en valutanøytral nedgang i digitale annonseinntekter på 11 prosent, mens nedgangen i Norge var på kun 1 prosent på grunn av en sterk juni, opplyser Schibsted.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no