Moslet går inn i en nyopprettet stilling som leder for innovasjon og utvikling i Rodeo arkitekter.
For hovedpersonen, som startet i lokalavisen før han var 16 år, var tiden moden for å se mer av verden.
– Jeg er en «mediekid», og har lenge vært overbevist om at media er verdens navle. Men i det siste så har jeg begynt å lure litt. Nå skal jeg ut å sjekke om det stemmer, eller om det finnes andre navler der ute, sier Moslet til Medier24.
Avgjørelsen kommer ikke helt ut av det blå. De siste fem årene har Moslet studert ved siden av jobb.
Blant annet endringsledelse og innovasjon på BI.
Det har gjort den rutinerte mediemannen mer åpen for andre bransjer, et råd han ofte har gitt til andre.
– Opp igjennom årene så har jeg oppfordret andre medarbeidere til å prøve ut andre ting, og også at de bør vurdere å slutte. Det er fordi det kan være noe der ute som er mer spennende for dem. Denne gangen var det min tur.
Valget falt på det tverrfaglige arkitektkontoret Rodeo, og Moslet blir en del av det samfunnsvitenskapelige teamet.
Han tror erfaringen fra en bransje som har klart seg gjennom store transformasjoner kan være relevant i utviklingen av fremtidens byrom.
– Jeg er veldig opptatt av byutvikling. Media har gått igjennom en stor endring og transformasjon i de årene jeg har vært journalist og leder. Fra papir og lineær-tv, til valgbart innhold og strømming. Forhåpentligvis kan jeg bruke noe av det jeg har lært om endring i byutvikling og transformasjon av byer, sier Moslet og legger til:
– Jeg håper at jeg med mitt blikk kan bidra inn i samfunnsavdelingen i Rodeo. Som journalist og medieleder så føler jeg at jeg har en del å bidra med. Dessuten er vel journalister litt lærere, vi kan brukes til mye forskjellig.
– Stolt
Da Moslet startet som musikksjef i NRK for 19 år siden, var han på vei til å bli far. Nå er datteren snart ferdig utdannet på videregående, og Moslet kan se tilbake på en langt liv på Marienlyst.
– I dag føles det vemodig, når man får meldinger. Jeg er veldig glad i NRK, men jeg kjenner at jeg er veldig klar for noe annet. Det er en tid for alt, og jeg er giret på noe nytt.
De siste ti årene har Moslet vært med å bygge opp TV-produksjonen rettet mot ungdom i NRK.
De mest kjente programmene er Trekant, Skam og Line fikser kroppen.
Han skryter av evnen mediehuset har til å tenke nytt rundt utvikling av nye prosjekter, og er stolt over utviklingen NRK har hatt i det forrige tiåret.
– Det å løfte tv-produksjonen for ung målgruppe ble hjertebarnet mitt. Det fantes ikke noe lignende i 2010, og ung-satsingen på TV lå nede for telling. Men vi klarte å skape et miljø og en kultur for TV-produksjon for en ung målgruppe, og gjør at NRK i dag har en posisjon for et ungt publikum, sier Moslet og legger til:
– Det er jeg stolt av.
Han tror Rodeo ser på denne erfaringen som verdifull.
– Det vært en rød tråd. Jeg har tatt utgangspunkt i brukerbehov, også jobbet med utvikling av nye prosjekter ut ifra det. Der tror jeg det er en metodikk og et tankesett som er veldig verdifullt.