Fredag offentliggjorde Schibsted sitt resultat for fjerde kvartal - og dermed også VGs tall.
De totale inntektene for kvartalet endte på 507 millioner kroner, opp fra 477 millioner i fjor. Årsinntektene for 2020 landet på 1,8 milliarder kroner, som er samme nivå som i 2019.
VG har altså passert en halv milliard i omsetning i fjerde kvartal (!). Den sterke utviklingen skyldes økte digitale inntekter fra både abonnement og annonse - og da særlig gjennom innholdsmarkedsføring.
– Fjoråret var uforglemmelig. Pandemien stilte oss på vår største prøve noensinne. Behovet for grundig journalistikk var akutt. Vi er glade for at VG har befestet posisjonen som landets desidert største nettsted. I 2020 satt vi flere rekorder og VG ble igjen landets største avis målt i opplag, når vi inkluderer VG+. Naturligvis er vi fornøyde med gode tall i fjerde kvartal, men personlig er jeg mest stolt av den bakenforliggende årsaken: arbeidet til mine kolleger. Dekningen av pandemien har krevd en ekstraordinær innsats fra alle medarbeidere i VG og Schibsted, opplyser sjefredaktør Gard Steiro.
Schibsted opplyser at ved årsslutt hadde mediehuset over 225 000 digitale abonnenter og at VG+ er nå Nordens største abonnementstjeneste på nyheter.
I alt omsatte VG for 1.779 millioner kroner i 2020 - som er en omsetningsøkning på drøyt én prosent fra året før.