Sjefredaktør Veslemøy Østrem og kommersiell direktør Marius Zachariasen.

Altinget lanserer ny nisje

Altinget Digital blir avisens syvende fagpolitiske satsing og skal dekke politiske spørsmål knyttet til digitalisering.

Publisert Sist oppdatert

Nettavisen Altinget utvider sin dekning med lanseringen av Altinget Digital etter påske. Den nye nisjen skal følge det politiske arbeidet med digitalisering i kommuner, fylker og staten, samt EUs reguleringer på feltet.

– Norge og verden er under ombygging. Den digitale omstillingen er omfattende, kostbar og vanskelig. Den krever stor politisk handlekraft. Derfor går Altinget nå inn i dette politikkområdet med stor tyngde, sier sjefredaktør Veslemøy Østrem i Altinget i en pressemelding.

Ifølge Østrem har det vært økende etterspørsel etter en mer kontinuerlig dekning av digitalpolitikk.

– Mange skriver godt om teknologi, men vi mener Altinget kan fylle et rom i dekningen av det politiske arbeidet med å digitalisere kommuner, fylker og staten Norge. Det blir også viktig å følge med på EUs reguleringer, sier hun.

Altinget vil dermed ha syv fagpolitiske dybdeområder, som er:

  • Altinget Løvebakken
  • Altinget Helse
  • Altinget Klima og Energi
  • Altinget Arbeidsliv
  • Altinget EU/EØS
  • Altinget Forsvar
  • Altinget Digital

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS