Sportssjef Kristian Oma og Norgessjef Kenneth Andresen i Viaplay.
Sportssjef Kristian Oma og Norgessjef Kenneth Andresen i Viaplay.

Offensive før Premier League-starten: – Nå er det mulighetens tid

Viaplay er klar for sin tredje sesong som rettighetshaver til Premier League. – Vi har fått en posisjon nå som vi føler vi fortjener, sier sportssjefen.

Publisert

Etter en sommer med OL og EM hos konkurrentene, braker det løs med en ny sesong av Premier League på fredag hos Viaplay. I hovedrollene er både Erling Braut Haaland og Martin Ødegaard.

– Nå er det vår tur!, sier sportssjef Kristian Oma til Medier24 under Viaplays høstlansering.

For Viaplay blir dette den tredje sesongen som rettighetshaver.

Norgessjef Kenneth Andresen forteller at det ikke er mye som de gleder seg mer til enn en ny sesong av verdens mest populære fotball-liga. 

– Det er et fantastisk produkt, men som vi også skal pakke inn på den måten vi kan. Med entusiasme, fantastisk flotte eksperter, og med en redaksjonell innpakning som er i helt verdensklasse, sier Andresen til Medier24.

– Stor selvtillit

Det siste året har vært preget av økonomisk vanskeligheter for strømmeselskapet Viaplay.

– Preger det produksjonen når man er i en slik økonomisk situasjon?

– Det kan du sikkert si. Men nå er det mulighetens tid. Man ser at det er flere som snur på det for å finne de gode løsningene og riktige produksjonsnivåer, svarer Oma.

Han forteller at de alltid har seeren i fokus.

– Hvis vi leverer et produkt som er dårligere enn seerne vil like, så har vi bommet. Og det ligger der, og det er hellig. Vi finne løsninger på hvordan vi kan skaffe det produktet som er mest mulig attraktivt.

– Men vi har stor selvtillit, skyter Viaplay-sjefen Andresen inn.

I dag koster et Viaplay-abonnement med Premier League 749 kroner. På spørsmål om prisen vil gå opp, svarer Andresen dette:

– Vi har ingen planer om å øke prisen på Total-pakken, og dersom det skulle endre seg vil kundene våre være de første til å få vite det.

– Litt mer muskler

Sportssjef Kristian Oma mener de er godt rigget for å servere Premier League til det norske publikum.

– Det er tredje gangen vi gjør det, så vi begynner å få ganske god erfaring på det. Viaplay har Premier League-rettigheter i seks land, så det ligger noe styrke i det å være stor, sier Oma.

Han forteller at de vil av og til forsøke å fjerne seg fra de store studioene, for å være enda mer på plass på gressmatten i England.

Norgessjef Andresen peker på at rettighetene gir dem en eksklusiv tilgang.

– Vi har en tilgang som få andre som dekker Premier League har. Det gir et fantastisk utgangspunkt, sier Andresen.

Oma trekker frem at de tidligere har hatt Arsenal manager Mikel Arteta i studio pitchside.

– I år håper jeg at vi skal se mer av det, og at vi skal komme enda tettere på de aller, aller største som er med oss. Det opplever jeg at vi får lov til. Det er ikke bare Sky som får lov å eie det.

Oma trekker også inn at rettigheter i flere land, gir tilgang på et stort utvalg av eksperter.

– Vi har kanskje litt mer muskler i at vi er litt større, og snakker til flere markeder samtidig. Vi opplever at vi får de største stjerne hver eneste gang. Så der har vi fått en posisjon nå som vi føler vi fortjener.

Powered by Labrador CMS