E24s administrerende direktør, Ida Barth Thomassen, er strålende fornøyd med at omsetningen når nye høyder. Her avbildet med styreleder i E24, Christian Haneborg.

Ny rekord for E24 - omsatte for over 100 millioner kroner

– Vi har lykkes med å få inn helt nye annonsører, og det er vi spesielt godt fornøyde med,

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Fredag morgen la Schibsted frem sine kvartalstall for fjerde kvartal.

Tallene viser at økonominettstedet E24 for første gang i sin historie har omsatt for over 100 millioner kroner. Totalt sett har økte omsetningen med ti prosent i 2020.

– Vi har lykkes med å få inn helt nye annonsører, og det er vi spesielt godt fornøyde med, sier Ida C. Barth Thomassen, administrerende direktør i E24 i en pressemelding.

Og legger til:

– At vi når vårt mål om en omsetning på godt over 100 millioner kroner i et så spesielt år som 2020, er rett og slett helt fantastisk.

Thomassen mener at koronapandemien klart har bidratt til å øke interessen og markedet for næringslivsjournalistikk.

– Pandemien har medført at vi har blitt en del av hverdagen til flere og nye lesere. Men i tillegg til det, har E24 systematisk jobbet for å nå ut til nye målgrupper med satsinger som for eksempel daglige nyhetssendinger på video og podcasten Voksenpoeng med Nora Rydne.

– Det gjør at vi appellerer bedre til yngre og kvinner, og dermed er E24 også langt mer relevant for enda flere annonsører enn tidligere, sier hun.

Schibsted vil foreløpig ikke dele sitt resultat før skatt med Medier24. Begrunnelsen er at regnskapene ennå ikke er godkjent av styret.

Powered by Labrador CMS