Jenny Emilie Aas.
Foto: Kristian Ridder-Nielsen
Jenny Emilie (23) fast ansatt i Dagbladet TV
– Det er en glede å endelig være i «fast jobb-gjengen», sier Jenny Emilie Aas.
Etter å ha startet opp flere Snapchat-satsinger og sørget for en sterk trafikkvekst fra eksterne plattformer er Jenny Emilie Aas nå blitt fast ansatt i Dagbladet TV.
I fjor høst gikk 23-åringen inn i en prosjektstilling som SoMe- og SEO-spesialist i Dagbladet TV. Etter kun få måneder er prosjektet så vellykket at stillingen gjøres fast.
– Det er en glede å endelig være i «fast jobb-gjengen»! I løpet av mitt første halvår i jobben har vi startet opp to nye show på Snapchat, begge med stor suksess. Det har vært vanvittig gøy, sier hun.
Det ene er nyhetssatsingen «Dagbladet TV Akkurat nå», og det andre er snapshowet til «Rød Løper».
– Det har vært utrolig gøy å se hva alle de flinke folkene i Dagbladet TV under ledelse av Jenny Emilie har fått til på dette området. Jeg synes vi har funnet en fin form og vi treffer veldig godt på innhold. På kort tid har showene fått over 50.000 abonnenter og begge vokser raskt, så vi har store forventninger framover, sier redaksjonssjef Bjørn Carlsen i Dagbladet TV.
Fra før har også Dagbladet TV snapshowene til viralprogrammet «Non Stop» og «Vi må snakke fotball» - som til sammen også har nesten 100.000 abonnenter.
23-åringen har i tillegg sørget for at svært mange flere oppdager Dagbladet TVs innhold fra Facebook.
– Vi har hatt en veldig god trafikkvekst fra Facebook. Vi ser også at mange av den grunn kommer tilbake til oss for siste nytt, sier hun.
Dagbladet TV har helt konkrete planer om å rulle ut flere satsinger på ulike plattformer.
– Tida framover byr på nye plattformer, mer produksjon og perfeksjonering av strategien vår – noe jeg digger å delta i, sier Aas.