Markedssjef Gregor Falkner (til venstre) og Sofie May Rånes vil bytte på å være programleder i den nye podkasten.
Markedssjef Gregor Falkner (til venstre) og Sofie May Rånes vil bytte på å være programleder i den nye podkasten.

Dag og Tid lanserer podkast - vil få ut journalistikken til flere

Avisen kaster seg på lydsatsing med ukentlig podkast.

Publisert Sist oppdatert

Dag og Tid lanserer en ny ukentlig podkast, opplyser avisen.

Formatet vil endre seg fra uke til uke, men temaet vil være en utvalgt artikkel fra ukeavisen.

Der vil programlederne Sofie May Rånes og Gregor Falkner diskutere med journalisten eller skribenten om bakgrunnen for saken, samt videre utforskning av temaet, forteller Falkner, som også er avisens markedssjef.

– Podkast er eit format som er populært blant dei under 45 år. Det er dei vi vil nå. Vi håper at podkasten gjer dei nysgjerrige på resten av avisa, sier Falkner i en pressemelding.

Han opplyser videre at podkast-lanseringen er en del av avisens digitale satsing, for å gjøre journalistikken sin tilgjengelig på flere plattformer.

Powered by Labrador CMS