Watch Medier opplevde i 2024 en samlet omsetning på 181 millioner danske kroner og et resultat før skatt på 10,3 millioner kroner, ifølge en pressemelding fra selskapet.
Den danske delen av virksomheten leverte et driftsresultat på 31 millioner kroner – det høyeste i mediehusets historie, og en økning på 34 prosent fra året før. Samlet økte konsernets omsetning med 12 prosent sammenlignet med 2023.
Resultatet etter skatt endte på 2,8 millioner danske kroner, opp fra -10,6 millioner.
– Vi er stolte over utviklingen i 2024. Utviklingen gjenspeiler at et økende antall virksomheter abonnerer på våre medier og bidrar til en sunn kjernevirksomhet, hvor vi reinvesterer vårt overskudd i enda mer uavhengig og troverdig næringslivsjournalistikk, som skaper verdi for beslutningstakere i norsk og internasjonalt næringsliv, sier ansvarlig sjefredaktør Rasmus Emborg i meldingen.
Resultatet for konsernets tilknyttede virksomheter endte på –19,9
millioner danske kroner, opp fra -27,6 millioner i 2023.
Watch Medier oppgir ikke tallene fordelt på land, men
Kampanje har tidligere skrevet at Watch Media Norway hadde et underskudd på driften
på 25,2 millioner kroner i 2024, og at de siden oppstarten i Norge har tapt nærmere
90 millioner kroner.
I løpet av fjoråret lanserte Watch Medier MatvareWatch i Norge og FinansWatch i Sverige. I mars 2025 overtok selskapet Medier24, som blant annet står bak Medier24 og KOM24. Etter oppkjøpet utgir Watch Medier nå ni medier i Norge, to i Tyskland og ett i Sverige.
For ordens skyld: Medier24 er heleid av Watch Media Norge, som er del av det danske konsernet JP/Politiken. Medier24 har redaksjonell frihet til å dekke sine eiere på lik linje som alle andre medier.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no