VGs 3D-modell og virtuelle reise inn i kvinners underliv har truffet publikum.

VGs vagina-spesial har bikket 1 million sidevisninger

– Vi treffer blink på målgrupper vi ønsker å nå, sier en strålende fornøyd Camilla Brække.

Publisert Sist oppdatert

VGs 3D-vagina og satsing på kvinnehelse har nå bikket 1 million sidevisninger.

Det opplyser leder for videoinnovasjon i VG, Camilla Brække, til Medier24.

– Vi treffer blink på målgrupper vi ønsker å nå. Vi ser at prosjektet slår godt an både blant kvinner og yngre. Vi er superfornøyde med tallene, sier Brække.

Prosjektet ble lansert søndag, og foruten 3D-modellen og en virtuell reise inn i kvinners underliv, er tre kvinner intervjuet om utfordringer knyttet til endometriose, vulvodyni og PCOS.

Det er videojournalistene Ingrid Alice Mortensen, Kaja Marie Andreassen, Gyrid Friis Edland og Ida Aaberg Evensen som står bak.

Duoen Einar Otto Stangvik og Jonas Nilsson har bidratt på design og utvikling, opplyser VG.

– Innholdet er laget av kvinner - om kvinner - for kvinner, men det er gledelig å se at det appellerer bredere også. Både kvinner og menn har latt seg fascinerende og lært mye nytt om underlivet, forteller Brække.

Hun forteller at VG har fått mange positive tilbakemeldinger, og at flere har tatt kontakt med redaksjonen for å fortelle sin historie.

– Det er utrolig motiverende for alle som har jobbet med prosjektet å se at engasjementet, interessen og takknemligheten der ute er så stort, sier Brække.

Hun understreker at både kvinnene som er intervjuet og teamet bak prosjektet fortjener ros.

– Her har imponerende dyktige folk på tvers i organisasjonen brukt hodene sammen på lag. Vi har vært drevet av nysgjerrighet og har vært helt avhengige av løpende input underveis fra leger og fagspesialister, sier Brække.

Powered by Labrador CMS