Benedicte Andersen (til høyre) blir analysesjef og får Ingunn Vålandsmyr med som assisterende sjef.

Retriever ansetter nytt lederteam for analyseavdeling

Benedicte Andersen blir analysesjef og får med seg Ingunn Vålandsmyr som assisterende sjef.

Publisert Sist oppdatert

Retriever Norge har ansatt Benedicte Andersen som ny analysesjef, og Ingunn Vålandsmyr som assisterende analysesjef, opplyser analysebyrået.

Begge er interne rekrutteringer: Andersen har frem til nå være assisterende analysesjef, mens Vålandsmyr kommer fra stillingen som senior medieanalytiker/fagsjef.

Duoen ble hentet samtidig til Retriever fra Whispr i fjor høst.

Andersen er klar på hva hun vil løfte som ny analysesjef.

– Jeg ser et uforløst potensiale blant flere norske virksomheter når det gjelder måling og analyse av eget og andres innhold i sosiale medier. Det er viktig å være bevisst egen synlighet og hvordan man som selskap oppfattes på sosiale flater. Selv om mange virksomheter har full kontroll på dette, er det fortsatt en god del som ikke utnytter mulighetene som ligger i strategisk analyse av egne og andres sosiale kanaler, sier hun.

Også Vålandsmyr vil løfte satsingen på sosiale medier.

– Retriever har en sterk posisjon og et fantastisk miljø for analyse og overvåkning av redaksjonelle medier – nå tar vi mål for oss å bygge opp et like sterkt miljø for analyse av sosiale kanaler. Vi ser at en helhetlig strategi og analyse som inkluderer både redaksjonelle og sosiale flater gir de beste resultatene for norske virksomheter, og det er akkurat her Retriever skal være, sier Vålandsmyr.

Retriever-sjef Guro Lindebjerg er glad for dobbeltsigneringen.

– Det er en glede å få Ingunn og Benedicte på plass som nytt lederteam for analyse. De har begge solid erfaring med analyse av både redaksjonelle og sosiale medier, kommunikasjonsmåling og ledelse. Når vi nå det siste året har utviklet et lytte- og analyseverktøy for sosiale medier tilpasset det nordiske markedet, er timingen perfekt, sier Lindebjerg.

Powered by Labrador CMS