Bauer Media endte fjoråret
med et driftsresultat på 8,2 millioner kroner. Det viser årsregnskapet for 2023.
Resultatet er en nedgang på 34 prosent fra året før, da de
endte på 12,5 millioner.
Samtidig øker inntektene fra 196,7 millioner kroner til 220,9
millioner, en økning på 24,2 millioner. Siden 2019 har selskapet økt inntektene
med 65 millioner kroner, og har siden 2020 gått med tosifret millioner kroner i
pluss.
Til Kampanje sier ansvarlig redaktør Kristoffer Vangen at
resultatet var svakere enn planlagt.
– På sikt skal vi opp mot bedre margin enn vi har i år, men
vi er i en investeringsperiode en stund til, og det er det viktigste fremover.
Vi kommer til å se et helt annet lydmarked om tre til fem år enn vi ser i dag.
Vi skal investere oss inn i fremtiden, men med et positivt resultat hele veien,
sier han til Kampanje.
I sin årsberetning skriver selskapet at selskapets totale
dekning i 2023 var på to millioner mennesker, og at i første halvår av 2024 har
dekningen vært stabilt over 2,2 millioner.
Bauer Media er et tyskeid mediekonsern som har
kringkastingsvirksomhet over hele Europa, med både radiokanaler og
magasintitler i porteføljen.
I
Norge eier de blant annet radiokanalene Radio Norge, Radio Rock og Radio Vinyl.
Det siste året har de også lansert flere nyheter. Fra nyttår
har de hatt et samarbeid med VG om nyhetssendinger på alle Bauers radiokanaler.
I tillegg kastet de i vår seg på Eurovision-bølgen og lanserte en egen Eurovision-kanal.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no