Kristoffer Vangen i Bauer Media.

Bauer Media øker inntektene, men resultatet faller

Radio-konsernet endte fjoråret med inntekter på over 200 millioner kroner. 

Publisert Sist oppdatert

Bauer Media endte fjoråret med et driftsresultat på 8,2 millioner kroner. Det viser årsregnskapet for 2023.

Resultatet er en nedgang på 34 prosent fra året før, da de endte på 12,5 millioner.

Samtidig øker inntektene fra 196,7 millioner kroner til 220,9 millioner, en økning på 24,2 millioner. Siden 2019 har selskapet økt inntektene med 65 millioner kroner, og har siden 2020 gått med tosifret millioner kroner i pluss.

Til Kampanje sier ansvarlig redaktør Kristoffer Vangen at resultatet var svakere enn planlagt.

– På sikt skal vi opp mot bedre margin enn vi har i år, men vi er i en investeringsperiode en stund til, og det er det viktigste fremover. Vi kommer til å se et helt annet lydmarked om tre til fem år enn vi ser i dag. Vi skal investere oss inn i fremtiden, men med et positivt resultat hele veien, sier han til Kampanje.

I sin årsberetning skriver selskapet at selskapets totale dekning i 2023 var på to millioner mennesker, og at i første halvår av 2024 har dekningen vært stabilt over 2,2 millioner.

Bauer Media er et tyskeid mediekonsern som har kringkastingsvirksomhet over hele Europa, med både radiokanaler og magasintitler i porteføljen.

I Norge eier de blant annet radiokanalene Radio Norge, Radio Rock og Radio Vinyl.

Det siste året har de også lansert flere nyheter. Fra nyttår har de hatt et samarbeid med VG om nyhetssendinger på alle Bauers radiokanaler. I tillegg kastet de i vår seg på Eurovision-bølgen og lanserte en egen Eurovision-kanal.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS