Redaksjonen i Dine Penger har fått nytt design på sine sider (se innfelt). Fra venstre: Atle Jørstad Wergeland, Astrid Dalen og Andreas Wolden Fredriksen.
Foto: Yan Sun
Dine Penger har fått makeover
– Vi har fått en innpakning som står i stil til det gode innholdet journalistene våre leverer hver dag, sier redaksjonell leder Atle Jørstad Wergeland.
Denne artikkelen er over to år gammel.
VG-eide Dine Penger har fått nytt design på sine sider.
Borte er den tradisjonelle oransje-røde profilfargen, og et nytt, mer minimalistisk utseende er på plass i blått og hvitt.
Redaksjonell leder Atle Jørstad Wergeland forteller at grepet ble gjort i forbindelse med publikasjonens nært forestående 40-årsdag.
– Da muligheten bød seg for at VGs stjernedesignere Ingrid Høydal Nestvold, Alexander Haaland og Juni Eurora Herdal kunne gi Dine Penger en moderne makeover, var det ingen tvil om at det bare var å kjøre på. De tre fikk bortimot frie tøyler, og laget et design og ny logo som vi er veldig stolte av, sier han.
Noe oransje er beholdt i profilen på nettsiden, som en hyllest til den gamle logoen.
– Jeg synes det var morsomt at designerne fant plass til litt oransje, som tross alt kjennes som «vår» farge. Men mest av alt er jeg glad for at vi har fått en innpakning som står i stil til det gode innholdet journalistene våre leverer hver dag - det forventer også lesere og abonnenter. Vi har ikke rullet ut alle elementene ennå, så det kommer forhåpentlig til å bli enda bedre i månedene som kommer, forteller Jørstad Wergeland.
Dine Penger ble fusjonert med VG i 2021, og er en del av mediehusets nisjeavdeling.