Fredrik Loennecken slutter i DN Media Group.

Forsvant fra konsernledelsen: Nå slutter DN Media Group-toppen

Chief consumer business officer i DN Media Group, Fredrik Loennecken, forlater selskapet.

Publisert Sist oppdatert

Fredrik Loennecken slutter i DN Media Group. Det bekrefter konsernsjef Amund Djuve overfor Medier24.

Loennecken forlater jobben som chief consumer business officer i mediehuset.

– Vi er takknemlige for innsatsen og resultatene Fredrik har levert. Han har vært sentral i konsernets digitale transformasjon og den gode utviklingen av digitale abonnementsinntekter, sier Djuve til Medier24.

– Og så må vi respektere at han nå ønsker å gjøre noe annet, og ønsker ham lykke til videre, legger han til.

Loennecken forteller til Medier24 at han har hatt to spennende etapper i mediehuset, først tre år i DN, og deretter i konsernet.

– Nå har Amund valgt å fornye mannskapet sitt. Da har det føltes naturlig å løfte blikket og se etter nye muligheter. Jeg både ønsker Amund og den nye ledelsen i DN Media Group masse lykke til, sier Loennecken til Medier24.

På spørsmål om han vil fortsette i mediebransjen, svarer Loennecken at det er for tidlig å si.

– Nå skal jeg bruke litt tid på å ha en god juleferie og tenke hva som blir neste steg. Det kan bli mediebransjen, og det kan bli noe helt annet.

Loennecken startet som brukermarkedsdirektør i DN i 2018, og ble del av avisens ledergruppe i 2019. Før dette har han 10 års erfaring fra ulike roller i Schibsted.

I 2021 ble han hentet til NHST Media Group og satt i ledergruppen.

DN Media Group har i løpet av høsten gjort endringer i konsernledelsen etter at Amund Djuve ble konsersjef. 

Da Djuve satt sin nye konsernledelse i høst, var ikke Loennecken å finne på den listen

Da ble det kjent at blant annet Tor Jacobsen ble kommersiell direktør, en ny rolle som er slått sammen med ansvar for både abonnement og annonse.

Powered by Labrador CMS