Mediedivisjonen i NHST Holding, DN Media Group, har doblet resultatet fra 12,8 millioner kroner i andre kvartal 2023 til 26,6 millioner kroner i andre kvartal 2024. Det skriver de i sin kvartalsrapport.
Inntektene økte i andre kvartal til 231,2 millioner kroner,
opp fra 219,5 millioner i samme kvartal i fjor.
– Vi har hatt en god utvikling redaksjonelt, og kommersielt gjorde vi det bedre enn i samme kvartal i fjor. Sammen med bedret kostnadskontroll har dette bidratt til en resultatdobling så langt i år. Markedene vi opererer i er preget av usikkerhet, og vi fortsetter å jobbe systematisk med lønnsomhetsforbedrende tiltak, sier konsernsjef Amund Djuve i DN Media Group.
DN Media Group er eid av NHST Holding AS, og utgir
publikasjonene Dagens Næringsliv, Fiskeribladet, Europower, TradeWinds,
Upstream, Recharge, Intrafish, Hydrogen Insight og Kystens.no.
Veksten i heldigitale abonnementsinntekter var på 20,5 prosent mot samme periode i fjor. 61,9 prosent av abonnementsinntektene i DN Media Group er nå heldigitale, mot 55,4 prosent på samme tid i fjor.
Papirbaserte abonnementsinntekter fortsetter å falle. Totalt økte driftsinntektene med 5,3 prosent mot samme kvartal i fjor, og kostnadene i DN Media Group i første kvartal var ned 1 prosent mot samme periode i fjor.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no