Amund Djuve gjør endringer etter bare én uke som konsernsjef i DN Media Group.
Amund Djuve, ny konsernsjef i DN Media Group.

DN Media Group doblet resultatet i andre kvartal

61,9 prosent av abonnementsinntektene til konsernet er nå digitale. 

Publisert Sist oppdatert

Mediedivisjonen i NHST Holding, DN Media Group, har doblet resultatet fra 12,8 millioner kroner i andre kvartal 2023 til 26,6 millioner kroner i andre kvartal 2024. Det skriver de i sin kvartalsrapport. 

Inntektene økte i andre kvartal til 231,2 millioner kroner, opp fra 219,5 millioner i samme kvartal i fjor.

– Vi har hatt en god utvikling redaksjonelt, og kommersielt gjorde vi det bedre enn i samme kvartal i fjor. Sammen med bedret kostnadskontroll har dette bidratt til en resultatdobling så langt i år. Markedene vi opererer i er preget av usikkerhet, og vi fortsetter å jobbe systematisk med lønnsomhetsforbedrende tiltak, sier konsernsjef Amund Djuve i DN Media Group.

DN Media Group er eid av NHST Holding AS, og utgir publikasjonene Dagens Næringsliv, Fiskeribladet, Europower, TradeWinds, Upstream, Recharge, Intrafish, Hydrogen Insight og Kystens.no.

Veksten i heldigitale abonnementsinntekter var på 20,5 prosent mot samme periode i fjor. 61,9 prosent av abonnementsinntektene i DN Media Group er nå heldigitale, mot 55,4 prosent på samme tid i fjor. 

Papirbaserte abonnementsinntekter fortsetter å falle. Totalt økte driftsinntektene med 5,3 prosent mot samme kvartal i fjor, og kostnadene i DN Media Group i første kvartal var ned 1 prosent mot samme periode i fjor.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS