Daglig leder Gry Thorsteinsen og ansvarlig redaktør Martin Kristiansen i Nye Troms er glade for den nye avtalen med Amedia.
Foto: Nye Troms
Nye Troms inngår strategisk partnerskap med Amedia
– For oss er det viktig at vi nå blir en del av et stort mediefellesskap som har gode og pålitelige systemer for avisdrift.
Lokalavisen Nye Troms inngår ny avtale om strategisk partnerskap med Amedia, opplyser konsernet.
Dette gir avisen trygghet for fremtiden, sier daglig leder Gry Thorsteinsen.
– For oss er det viktig at vi nå blir en del av et stort mediefellesskap som har gode og pålitelige systemer for avisdrift, sier hun.
Avtalen sikrer av Nye Troms blant annet får tilgang til kompetanse og teknologi for digitalannonsering.
– For Nye Troms er partnerskapsavtalen viktig for å sikre avisen digitale inntekter. Først og fremst på annonser, men også gjennom økt opplag og flere abonnenter, sier ansvarlig redaktør Martin Kristiansen.
Amedia er også tilfreds med sin nye partneravis.
– Vi ser fram til å komme i gang med dette samarbeidet. Nye Troms er en god og spennende lokalavis for innbyggerne i Bardu, Målselv og Balsfjord, sier direktør for samarbeid og partnerskap i Amedia, Pål Eskås.
Nye Troms har et opplag på rundt 3600, og kommer ut på papir tre ganger i uka, samt daglig oppdatert nettavis.
Andre aviser som har et strategisk samarbeid med Amedia er Namdalsavisa, Bladet Vesterålen, Hamar Arbeiderblad og Avisa Hordaland.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no