Bilde av Amedias nyhetsdirektør Jostein Larsen Østring
Amedias nyhetsdirektør Jostein Larsen Østring mener ingen har bedre forutsetninger enn mediekonsernet til å være like tett på norsk toppfotball.

Amedia varsler «tidenes fotball­satsing» i sine aviser

– Ingen vil kunne være tettere på lokalfotballen enn våre aviser, tror nyhetsdirektøren. Denne sesongen skal konsernets aviser vise rekordmange fotballkamper.

Publisert Sist oppdatert

Amedia lanserer en ny versjon av sin Direktesport-plattform i forbindelse med starten på årets fotballsesong, opplyser mediekonsernet.

Mer enn 100 av Amedias aviser vil vise kamper på sine nettaviser denne sesongen.

Blant annet 75 kamper fra Eliteserien, de fleste cupkampene, samt alle kamper på andre, tredje og fjerde nivå i norsk herrefotball - bedre kjent som OBOS-ligaen, PostNord-ligaen og Norsk Tipping-ligaen.

Storsatsingen kommer som følge av sportssamarbeidet Amedia inngikk med rettighetshaver TV 2 i fjor.

– Vår omfattende satsing i 2023-sesongen skjer med bakgrunn i det langsiktige partnerskapet mellom Amedia og TV 2 som ble inngått for et år siden, sier Amedias nyhetsdirektør Jostein Larsen Østring.

– Med Amedias lokale tilstedeværelse over hele landet, vil ingen kunne være tettere på lokalfotballen enn våre aviser, og vi lover å bringe nerven, engasjementet og dramatikken til det som utspiller seg på fotballarenaer rundt om i Norge, hevder han.

Den nye Direktesport-plattformen vil ha samme teknologi som TV 2s Play-spiller, opplyser Amedia.

Man må ha Amedias +Alt-pakke for å få sett alle kampene.

Årets fotballsesong sparkes i gang 10. april.

Powered by Labrador CMS