Fra venstre: Pål Bjerketvedt, generalsekretær i Norges Fotballforbund, Olav T. Sandnes, sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2 og Anders Møller Opdahl, konsernsjef i Amedia.
Fra venstre: Pål Bjerketvedt, generalsekretær i Norges Fotballforbund, Olav T. Sandnes, sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2 og Anders Møller Opdahl, konsernsjef i Amedia.

TV 2 og Amedia inngår sportssamarbeid: – En perfekt match

Allmennkringkasteren TV 2 og Amedia inngår et omfattende samarbeid om norsk sportsinnhold.

Publisert Sist oppdatert

Avtalen betyr at over 5.000 fotball-, håndball- og ishockeykamper, blir tilgjengelig for Amedias abonnenter og på TV 2 Play, skriver de i en pressemelding torsdag.

Det nyetablerte partnerskapet betyr at Amedia, i tillegg til TV 2 skal vise alle kampene fra OBOS-, PostNord- og Norsk Tipping-ligaen samt 4. divisjon for herrer. Det samme gjelder for Norgesmesterskapet for herrer (cupen) og aldersbestemte landslag.

– Dette er en perfekt match som kombinerer TV 2s sportsposisjon med Amedias sterke tilstedeværelse over hele landet. Dette er en god avtale for både Amedia og TV 2, men publikum og norsk idrett blir de største vinnerne, sier TV 2-sjef Olav T. Sandnes og Amedia-sjef Anders Opdahl i en felles uttalelse.

Samarbeidet vil se dagens lys før neste sesong, opplyser de.

TV 2 sikret seg rettighetene til norsk fotball fra 2023 til 2028 i 2020. Samarbeidet med Amedia vil ikke gjelde for Eliteserien eller Toppserien.

Powered by Labrador CMS