Håvard Solheim (t.h.), konserndirektør for data og teknologi, er fornøyd med ansettelsen av Erik Bonesvoll som ny utviklingsdirektør.
Foto: Ihne Pedersen / Amedia
Erik Bonesvoll blir utviklingsdirektør i Amedia
Forlater Schibsted etter 18 år og går til konkurrenten.
Erik Bonesvoll (49) er ansatt som utviklingsdirektør i Amedia. Han kommer fra stillingen som produktdirektør i Schibsted, hvor han har jobbet i 18 år.
Det skriver Amedia i en pressemelding.
Bonesvoll har vært hatt ulike lederroller i Schibsted siden 2006. I 2020 ble han produktdirektør med ansvar for Schibsteds redaksjonelle plattform.
– Jeg ser fram til å få bidra til at vi leverer tidsriktige teknologiske og kostnadseffektive løsninger som bidrar til å sikre mediemangfoldet. Jeg har grunnleggende tro på skalafordeler. Amedia har mange aviser som er unike, men som har mange av de samme behovene, sier Bonesvoll.
Hans første jobb var som avisbud i Romerikes Blad, så Bonesvoll sier ringen nå er sluttet ved en retur til Amedia.
Håvard Solheim, konserndirektør for data og teknologi, er svært tilfreds med ansettelsen av Bonesvoll.
– Amedia er ingenting uten avisene våre. Derfor er vår modell som konsernfellesskap å løse problemer én gang, ett sted, for hundre aviser. Vi lager felles løsninger, som skal ivareta den enkelte avis i et evighetsperspektiv. Med Eriks fagkompetanse og lederegenskaper er han svært godt egnet til denne rollen, sier Håvard Solheim, konserndirektør for data og teknologi i Amedia.
Bonesvoll tiltrer stillingen 1. mai.
Rettelse: I en tidligere fronthenvisning ble Bonesvoll omtalt som utviklingsredaktør. Det riktige er at han er utviklingsdirektør.