Konsernsjef Anders Opdahl og Marte Ingul, konserndirektør for samfunnskontakt, her foran den nye visuelle logoen.
Foto: Kristine Gutterød / Amedia
Så mye må Amedia punge ut for ny visuell profil
– Dette er i nedre sjikt av hva slike endringer koster, sier konserndirektør Marte Ingul om den anslåtte prislappen.
I forrige uke ble det kjent at Amedia lanserer en ny visuell identitet.
Arbeidet startet i våres og mediekonsernet har fått designstøtte av TRY Design og Amedia Kreativ.
Kostnaden for å utvikle og ta i bruk den nye visuelle identiteten for både Amedia og Amediastiftelsen er foreløpig anslått til omtrent 800.000 kroner.
Det opplyser konserndirektør for samfunnskontakt, Marte Ingul, til Medier24.
– Dette er i nedre sjikt av hva slike endringer koster. Forklaringen på det er kombinasjonen av et tydelig oppdrag, dyktige fagfolk i egen organisasjon, og et byrå som raskt forsto våre behov og leverte i henhold til våre forventninger, skriver Ingul til Medier24.
Amedia fikk sitt forrige visuelle uttrykk tilbake i 2012 da A-pressen og Edda Media slo seg sammen.
– Med vår historikk og dagens posisjon har vi sett behovet for å utvikle en ny visuell identitet for Amedia, som bedre formidler vårt formål og vår rolle som en troverdig utgiver, attraktiv arbeidsgiver og foretrukket annonseplattform, forklarer Ingul.
– Den nye identiteten bygger på vårt tidligere uttrykk, men er langt mer funksjonell og tilpasset digital bruk.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no