Konsernsjef Anders Opdahl og Marte Ingul, konserndirektør for samfunnskontakt.
Foto: Kristine Gutterød / Amedia
Amedia med ny visuell identitet
Amedia har lansert en ny visuell profil. Den nye identiteten gjelder for hele konsernet, med unntak av mediehusene.
Mandag 2. september lanserte Amedia en ny visuell identitet, som ifølge konsernet skal bedre speile deres posisjon som Norges største utgiver av redaktørstyrte medier. Identiteten vil gjelde for Amedia og alle datterselskaper, men ikke for mediehusene.
Det melder konsernet på egne nettsider.
Amedias tidligere visuelle identitet ble lansert da A-pressen og Edda Media ble slått sammen i 2012.
– Denne identiteten speiler ikke lenger dagens Amedia tilstrekkelig. Den har vist seg å være lite funksjonell i digital kommunikasjon og til bruk i det som er avisenes felles merkevarer, sier konsernsjef Anders Opdahl.
Den nye profilen omfatter et nytt symbol, logo, lydlogo, fargepalett og skrifttype. Konserndirektør for samfunnskontakt, Marte Ingul, sier den nye merkevaren er mer funksjonell og bedre reflekterer Amedias identitet.
Hun understreker at selv om det er gjort endringer, er det fortsatt et tydelig slektskap til den tidligere identiteten.
– Amedias nye uttrykk er gjenkjennelig, og reflekterer vår arv og vårt formål. I det nye symbolet har vi videreutviklet bokstaven “A”, som er første bokstav i vår kjerne; Avisen, og bærer av vår unike historie, sier Ingul.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no