Tor Jacobsen varslet Schibsted-exit til fordel for DN Media Group.

Snur i døra: Trekker seg som DN-topp

Tor Jacobsen forlot Schibsted for å bli ny Chief Commercial Officer i DN Media Group, men ville ikke ha jobben likevel: – Det dukket opp en mulighet fra klar himmel.

Publisert Sist oppdatert

Tor Jacobsen har nylig informert selskapet om at han likevel ikke ønsker å tiltre stillingen som Chief Commercial Officer (COO), skriver DN Media Group i en pressemelding.

Jacobsen var konserndirektør og leder for produkt og abonnement i Schibsted og jobbet i konsernet i 15 år.

Han sier til Medier24 planen var å starte i DN Media Group inntil nylig, og at han hadde sett frem til å starte der 1. april.

– Men av og til tar ting litt andre veier, og det dukket opp en mulighet fra klar himmel. Det tvang meg til å ta en tøff beslutning, sier han.

Han skryter av DN Media Group og sier han ønsker dem alt godt.

– De er et konsern med gode produkter og alle muligheter foran seg.

Jacobsen kaller den nye muligheten utrolig spennende, men vil ikke si hva det er.

For få dager siden ble det kjent at konserndirektør for abonnement i Amedia, Gustaf Eriksson, får Jacobsens gamle jobb i Schibsted.

Jacobsen vil hverken bekrefte eller avkrefte om han er en mulig arvtaker i Amedia.

DN Media Group har funnet en ny intern kandidat som går inn i toppjobben som COO umiddelbart.

– Vi ønsker Tor lykke til videre og er svært fornøyd med å ha ansatt en høyt kvalifisert intern kandidat til denne viktige rollen, sier konsernsjef Amund Djuve.

Tonje Nordan er ansatt som ny COO. Hun har vært i DN Media Group siden 2016 og har hatt ulike lederroller, senest som Chief Marketing Officer.

Tonje Nordan får ny jobb i DN Media Group.

Før hun begynte i DN Media Group, hadde Nordan lederstillinger i Aker Solutions og var administrerende direktør i PR Operatørene.

– Å bidra til kommersiell vekst for et ledende mediehus som DN Media Group har vært min drivkraft helt siden jeg gikk inn dørene hos DN for ni år siden. Sammen med dyktige kollegaer ser jeg nå frem til å videreutvikle en sterk kommersiell kultur som skaper vekst og ytterligere styrker en markedsposisjon bygget på høy kvalitet og troverdighet, sier Nordan.

– Tonje Nordan er en strategisk, energisk og dyktig leder, med stor gjennomføringskraft som leverer gode resultater. Med henne som ansvarlig for våre kommersielle aktiviteter, er vi bedre posisjonert til å utnytte våre sterke merkevarer og utvikle kvalitetsprodukter for både eksisterende og nye kunder, sier konsernsjefen.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS