Agderposten nådde over 100 millioner kroner i inntekter i 2021. Det viser årsregnskapet.
Avisen endte fjoråret med inntekter på 101,3 millioner kroner, opp fra 97,6 millioner. I 2020 tapte avisen 15 millioner kroner i annonseinntekter på nedstengning og avlysningen av Arendalsuka.
Avisen har økt brukerinntektene med ti prosent, fra 57,6 millioner kroner til 63,8 millioner.
– Vi økte inntektene i 2021, det skyldes først og fremst økning i brukerinntektene. Vi er veldig godt fornøyde med det, sier sjefredaktør i Agderposten, Katrine Lia, til Medier24.
Agderpostens driftsresultat endte på 13,9 millioner kroner, en svak økning fra 13,7 millioner kroner. Årsresultatet økte fra 10,6 millioner kroner til 14 millioner.
Kostnadene økte fra 83,9 millioner til 87,4 millioner.
Lia forteller at avisen hittil i år har hatt en jevn økning i digitale brukerinntekter.
– Så dette året lover også godt. Først og fremst er det utrolig gøy at leserne er med oss, vi jobber hardt for å være best på unikt innhold og ser at det å være først og best på hendelser i vårt dekningsområde, kombinert med gode egensaker, er det som skaffer oss flest nye lesere, sier hun og legger til:
– Vi har en del temaer som vi skal være best på og har jobbet mye med lokalt stoff rettet mot unge etablerere. Det får vi tilbakemeldinger på at vi lykkes godt med.
En av tingene som er viktig for avisa å dekke, er Arendalsuka, som arrangeres i august.
Etter ett år med avlysning og ett år med begrensninger, er uka i år tilbake.
– Arendalsuka er viktig for oss, både i form av debatter vi arranger selv, tilgang på kilder og fordi det gir oss en uke med et spennende nyhetsbilde hvor mye skjer.