Atle Besvendsen, redaktør i MN24

Hver gang Atle starter en ny satsing i Adressa, blir det tatovering på armen

– Det er veldig lett å le av det, og det skal man jo. Men det er også for å vise seg selv og andre at man har tro på det, sier Atle Bersvendsen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

(TRONDHEIM:) Tirsdag fortalte Medier24 om Joachim C. Høyer, som etter å ha fått fast jobb i RB24, næringslivssatsingen til Romsdals Budstikke, tatoverte logoen på armen.

Han er ikke den eneste i mediebransjen som har vist ekstra kjærlighet til merkevaren sin.

Ansvarlig redaktør i MN24, næringslivssatsingen til de midtnorske Polaris-avisene, Atle Bersvendsen, har også tatt blekket fatt tidligere.

– Ble påminnet

– Det startet i 2015, da Adresseavisen skulle lansere Trd.by, en urbansatsing for Trondheim, forteller Bersvendsen til Medier24.

Han jobbet på det tidspunktet som nettredaktør for Adressa.no og gikk inn som prosjektleder i Trd.by.

– Jeg tok den på en litt håpløs og åpenbar synlig plass. Men samtidig sto jeg opp hver morgen og så den, og ble påminnet at dette satser vi på.

Da Trd.by tok av, flyttet Bersvendsen seg over til kommersiell side i Polaris, og startet opp byråsatsingen Brand Studio.

– Da måtte jeg tatovere på BS også, forklarer han.

Atle Bersvendsen har ikke mindre enn tre tatoveringer med Adressa-satsinger

– Ikke bare for moro skyld

Etter å ha vært ute av avisen noen år, kom Bersvendsen tilbake til Adresseavisen i fjor høst, for å lede næringslivssatsingen.

– Da var det litt samme greia. Hvis vi skal få det til, må jeg gå all inn. Så da ble det MN24-logo på armen.

– Det må da bli fullt etterhvert, når det kommer flere satsinger?

– Nå er jeg blitt en voksen mann, og tenker at det er dette jeg skal holde på med fremover. Jeg har hoppet mye hit og dit, men nå tenker jeg at det er dette jeg vil satse på, sier han.

Bersvendsen er også klar på at det ikke bare er for moro skyld.

– Det er veldig lett å le av det, og det skal man jo. Men det er også for å vise seg selv og andre at man har tro på det. Det er litt alvor i det og. Og så er det jo litt forpliktende.

Han legger til at han fleipet med ansatte på jobbintervju med at det er kravet for å få jobb, at man tatoverer logoen på armen.

– Og det er vel bare et spørsmål om tid før mine ledere kommer og vil ha flere merkevarer på armen min.

Powered by Labrador CMS