– Gjennom dette oppkjøpet får vi nok et tradisjonsrikt, bryllupsunivers i vår portefølje, sier Silje Lian Moen i utviklingsenheten Next i Story House Egmont.
Foto: Knut Christian Moeng
Story House Egmont kjøper svensk magasin
– Oppkjøpet av Allt om Bröllop tar oss et stort steg inn i det svenske markedet.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Story House Egmont kjøper det svenske magasinet Allt om Bröllop, opplyser det norske utgiverselskapet.
Kjøpet kommer i kjølvannet av overtakelsen av den danske bryllups-startupen Weddii tidligere i år.
– Gjennom dette oppkjøpet får vi nok et tradisjonsrikt, bryllupsunivers i vår portefølje. Ikke bare tilfører dette oppkjøpet oss 22 år med erfaring fra bryllupssegmentet, vi får i tillegg tilgang på et stort kontaktnett av både frilansere, annonsører og leverandører av relevante varer og tjenester, sier Silje Lian Moen, forretningsutvikler i innovasjonsenheten Next i Story House Norge.
Allt om Bröllop-merkevaren består av et bryllupsmagasin, en nettside, en leverandørguide og SoMe-kanaler, opplyser Story House Egmont.
– Oppkjøpet av Allt om Bröllop tar oss et stort steg inn i det svenske markedet, og vi overtar en merkevare med mye historie og spennende innhold som bygger på god kompetanse, sier Moen.