Disse skal står bak nysatsingen Ditt Bryllup. Fra venstre: Linn-Eva Sørlie, redaktør og SEO-spesialist, Christina Suul, kommersiell innholdsprodusent, Silje Lian Moen, prosjektleder og Hanna Roen Olsen, redaksjonell Innholdsprodusent.

Story House Egmont kjøper dansk start up - utvider Ditt Bryllup til hele Skandinavia

– Vi får på plass en plattform som skal hjelpe brudepar å planlegge bryllupet.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Story House Egmont har kjøpt den danske bryllups-start up-en Weddii, og lanserer Ditt Bryllup på det skandinaviske markedet, opplyser konsernet.

Det tidligere papirmagasinet Ditt Bryllup har eksistert som digital plattform i Norge siden 2019. Nå utvides magasinet fra inspirasjon og rådgiving, til blant annet e-handelsløsninger, guider og planleggingsverktøy, opplyser Story Houde Egmont.

Først skal Ditt Bryllup lanseres i Sverige, før Danmark står for tur.

– Med oppkjøpet av Weddii.com får vi på plass en plattform som skal hjelpe brudepar å planlegge bryllupet, og hvor leverandører kan tilby alt av bryllupsrelaterte varer og tjenester, forteller Silje Lian Moen, forretningsutvikler i Story House Egmont.

Hun mener det er godt grunnlag for en skandinavisk utvidelse av magasinet.

– I Norge er det 23 000 par som gifter seg hvert år. Hvert bryllup har i snitt 40 gjester, og hver gjest bruker i snitt 1100 kroner på gave til brudeparet. Det er ikke så rart at interessen for Ditt Bryllup i en skandinavisk versjon er interessant, sier Lian Moen.

Powered by Labrador CMS