Medier24 AS lanserer nettavis for salgs- og markedsfolk
– Vi skal følge selgerens hverdag gjennom å inspirere og utfordre med god journalistikk.
PublisertSist oppdatert
Denne artikkelen er over to år gammel.
Medier24 AS lanserer nettavisen Salg24.no fra og med 25. august. Den nye nettavisen skal være tett på salgs- og markedsfolk og skrive om både B2B og B2C-salg, forteller ansvarlig redaktør Erik Waatland.
– Ingen snakker om selgerne når en bedrift går bra, men de får jammen skylda når det svikter. Nå er det på tide med mer journalistikk om salgs- og markedsfolk, sier ansvarlig redaktør Erik Waatland.
Med seg på laget får han journalist Elisabeth Gulbrandsen. Hun er utdannet journalist ved Høyskolen Kristiania og har i mer enn ti år jobbet som selger og butikksjef. 34-åringen har også bakgrunn som journalist i Bergensavisen.
– Det er ganske utrolig at det ikke finnes en eneste nettavis som dekker salgs- og markedsfolks hverdag. Det har vi tenkt å gjøre gjennom god og grundig journalistikk. Jeg gleder meg, sier Gulbrandsen.
Medier24 AS utgir fra før Medier24 og KOM24 som skriver om medier, journalistikk, kommunikasjon, reklame og markedsføring.
Tett på selgernes hverdag
Et estimat fra Høyskolen Kristiania viser at det jobber mellom 40-60.000 personer innen B2B-salg og rundt 230.000 personer arbeider i selskaper med næringskoder innen salg.
– Det er flust av nettaviser som skriver om næringsliv og forretning, men det er forsvinnende få som er tett på selgerens hverdag og som lager skikkelig journalistikk om håndverket. Det har Salg24.no tenkt å gjøre noe med, fortsetter Waatland.
Medier24 AS har brukt det siste halve året på omfattende redaksjonelle og kommersielle utredninger i prosjektet og har produsert tett opp mot 100 artikler allerede.
Salg24 skal i første omgang bestå av én redaktør og én dedikert journalist og benytter seg av kommersielle tjenester fra Partner24.
Nettavisen er underlagt Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten.