Konserndirektør i Schibsted, Raoul Grünthal

Konserndirektør slutter i Schibsted

Konserndirektør i Schibsted, Raoul Grünthal, har besluttet å forlate Schibsted etter 15 år. Han leder i dag forretningsområdet Next, som er konsernets satsing på nye forretningsområder og vekstselskaper.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det opplyser selskapet i en pressemelding onsdag morgen.

Grünthal leder i dag forretningsområdet Next, som er konsernets satsing på nye forretningsområder og vekstselskaper.

– Jeg har hatt en fantastisk reise i Schibsted, i et konsern som er i konstant utvikling. Og hele tiden har jeg vært drevet av en tro på at entreprenørskap og intraprenørskap er en helt sentral driver for konsernets langsiktige verdiskaping og vekst, sier Grünthal og fortsetter:

– Selskaper som Finn, Blocket, Prisjakt, Leboncoin og Lendo er eksempler på hvilken innovasjonskraft som kan oppstå i slike miljøer – og hvilken magi som skapes når de kobles med Schibsteds styrker og evner.

Grünthal begynte i Schibsted i 2006. Han har hatt flere ledende stillinger, blant annet som administrerende direktør for Svenska Dagbladet, konsernsjef for Schibsted Sverige og leder for Schibsteds mediedivisjon.

Schibsteds konsernsjef, Kristin Skogen Lund, er svært takknemlig for den jobben Grünthal har gjort.

– Raoul har i løpet av sin tid i Schibsted gjort en formidabel innsats i flere ulike roller. De siste årene har han ledet et område som har levert sterk vekst og gode resultater, så alt ligger nå til rette for å bygge videre på dette solide arbeidet, sier Skogen Lund.

Grünthal fortsetter i dagens rolle frem til 1. juli, og vil også være tilgjengelig for konsernet som rådgiver utover høsten.

Powered by Labrador CMS