Avisen Nordlys endte fjoråret med et driftsresultat på 20,5 millioner kroner, opp fra 15,5 millioner året før. Det er en økning på 32 prosent.
Administrerende direktør i Nordlys, Renate Slettli Nymo, sier til Medier24 at avisen hadde en fin utvikling i 2021, og fortsatt digital omsetningsvekst, både på abonnenter og annonser.
– Årsaken til økningen i resultat er sammensatt, lansering av nye produkter som +Alt og en fin utvikling på abonnementsiden. I tillegg var 2020 preget av en omstrukturering-kostnad knyttet til utløp av en leieavtale som preget resultatet det året, sier Slettli Nymo til Medier24.
Avisen hadde samlede inntekter på 133,1 millioner kroner i 2021, en økning på to millioner.
Opplagsinntektene økte fra 73,8 millioner kroner til 77,5 millioner, mens annonseinntektene gikk ned med omlag 100 000 kroner.
Kostnadene til Nordlys gikk også ned fra 115,4 millioner kroner til 112,5 millioner.
Slettli Nymo forteller at året så langt har hatt en fin utvikling.
– Vi ble som kjent utsatt for datahacking vevd årsskiftet som helt klart har påvirket starten av 2022, men til tross for dette har vi med en fantastisk innsats fra alle klart å holde kostnadene i sjakk, og fortsatt en fin utvikling på abonnement slik at vi ved halvåret er omtrent der vi hadde forventet å være, sier hun.