MBL inviterer til info-møte om den nye Vær varsom-plakaten

Vil informere om nye reklame-regler.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Mediebedriftenes Landsforening har invitert til informasjonsmøte torsdag 21. mai i MBLs lokaler - for å informere om de nye, presseetiske reglene.

Det er primært reglene og retningslinjene mot tekstreklame og for tekstlik reklame som er endret.

Et eget utvalg nedsatt av Norsk Presseforbund har foreslått å legge ned Tekstreklameplakaten, og flytte deler av den inn i Vær varsom-plakaten, samt endre ordlyden i noen av paragrafene.

Stig Finslo (Amedia), Theo Jordahl (TV 2) og Ellen Arnstad (Aller Media) representerte MBL i utvalget, og i møtet neste uke vil de delta og informere om endringsforslagene.

LES MER om forslaget her:

Powered by Labrador CMS